2016. június 7., kedd

40 éves a 3-as metró: Novemberben indul a felújítás

Idén novemberben veszi kezdetét a budapesti 3-as metró felújítása melyet 2019-re fejeznének be. Az hogy novemberben véleményem szerint elég nagy hülyeség, főleg hogy a legrégebbi szakasz, a Nagyvárad tér és a Deák tér egyelőre „pihenhet”. 40 éves a szakasz! 1976. december 31-én adták át az utasoknak. Az állomások nagyon lepusztult állapotban vannak, az alagútban víz folyik, az elmúlt években történt folyamatos síncsere csakis átmeneti megoldást nyújtott. Mivel a legidősebb metrószakaszról van szó, érdemes lett volna már ebben a hónapban elkezdeni felújítani, és akkor október végére elkészülne és a többit később. A 2-es metróval is úgy történt, hogy szakaszosan zárták le a vonalat és 3 hónap alatt legalább 3 állomást felújítottak. Mivel novemberben egyszerre indulna meg a munka a Nagyvárad tér és Kőbánya Kispest, Lehel tér és Újpest központ között akkor a 40 éves 6 metrómegálló 3 hónap alatt simán elkészült volna, hogy kevesebb legyen a káosz. Így a legkritikusabb szakasz túlesett volna a rekonstrukción. A nyári szünetben nincs iskola, kevesebb utasnak lennének kellemetlenségei. Moszkvából nemrég érkezett meg az első felújított metrószerelvény, amelynek fekete és fehér színe van. Épp olyan, mint a 2-es és a 4-es vonalon futó Alstomnak. Én személy szerint örülök annak, hogy orosz metró lesz a 3-ason, mert igazi metróhangulatot ad. Megszoktam. Gyermekkorom óta szeretek metrózni. A téli felszíni világból meleg menedéket nyújtott. Édesanyámmal reggelente mindig a 3-as metróval mentünk a suliba, de át kellett szállni a Deákon a 2-es vonalra. És mikor egyedül jártam iskolába mindig metróval jöttem haza. Remélhetőleg nem veszik el úgy a jelenlegi 3-as metró állomásainak hangulatát, ahogy a 2-es vonallal tették csak hogy olcsóbb legyen. A szocialista metró építészete nekem nagyon bejött. Változatos, színes, mesés kőburkolatosak voltak a 2-es metró állomásai. Aztán a rekonstrukció során ezek többségét eltávolították, hogy fémes, fehér és ízléstelen burkolattal csúfítsák el. Félő hogy a 3-as vonal felújításakor is ez történik. A felújításra váró szakaszok véleményem szerint jobb állapotban van, mint a legrégebbi szakasz. A legfiatalabb része az Árpád híd és Újpest központ közötti. A padok és a falak kopottak, de úgy gondolom nincs annyira rossz állapotban és ráérnének azt a részt átalakítani. A rekonstrukció során kiszednek minden kábelt, sínt az alagutakból és új szigetelést kap, hogy a talajvíz ne szivárogjon tovább. Ez ugyanis a jelenlegi síneket tönkreteszi és veszélyessé válik a pálya. Az alagút szigetelése mellett új síneket fektetnek le. A megállók is új külsőt kapnak. A 2-es metró rekonstrukciója során úgy építették át a pályát, hogy a metró halkabb legyen, de ugyanolyan hangosnak tartottam. Építettek menekülőpályát is. A 3-as metró Budapest leghosszabb vonala. Tervbe vették, hogy Káposztásmegyerig meghosszabbítják. Eleve annak idején úgy tervezték, hogy az lenne a metró végállomása, de 1990 óta Újpest központig járnak a szerelvények. Ha nem húzták volna annyi éven át a 3-as metró felújítását, akkor ugyanúgy történne az átalakítás, mint annak idején a 2-es metró esetében. Eleve meg kellett volna várni 2007 végéig a rekonstrukció végét, aztán a következő évben 2008-ban elindítani a következő felújítási sorozatot. Elképzelhető hogy a 3-as metró átépítése kapkodott formában zajlik majd és hibák keletkezhetnek. Ez majd kiderül, ha a teljes vonal felújítása befejeződik.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.