2024. január 1., hétfő

29, 30, 31, 1.

Véget ért a 2023-as esztendő, mégpedig nagyon sikeresen. Szüleim Zalakarosra utaztak a nővéremékkel. Lehetőségem volt arra, hogy én is velük tartsak, de nem akartam, mert szilveszterkor egyrészt iszonyat sokan vannak, ráadásul Zalakaros télen nem olyan hangulatos, mint nyáron. Nem lehet rendesen sétálni a rendkívüli hideg miatt és a szálloda csordultig tele van. Nagyon sokan már ősz végén lefoglalták a szállásokat és október végéig kellett döntenem. Nem bántam meg hogy nemet mondtam.

Szüleim december 29-én korán reggel mentek el itthonról. Arra gondoltam, hogy készítek egy szilveszteri műsort, de aztán meggondoltam magam, mert ráeszméltem, hogy úgyis cikket írok az év utolsó napjairól. Rengeteg bakelit lemezt hallgattam. Készülődtem a 30-ára, mert Victort vártam. A párom felajánlotta, hogy 30-án karácsonyozzunk, mert szilveszterkor nem tudott volna eljönni. A 31-ét Máté barátomnak ajánlottam fel, aki örömmel elfogadta a meghívást.

December 30-án mutatták be Gyömrőn a Kaktuszvirágot amelyre el akartam volna menni, de Victor fontosabb volt. Mellesleg tudtam, hogy premier előadás van, így ott is biztos teltház lett volna. Victorral december 30-án karácsonyoztunk. J Feljött hozzám és itthon ünnepeltünk. 




Édesanyám emeletes bordát készített és még sok más finomságot. 28-29-én vásároltam egy csomó mindent a közeli SPAR-ban, miután elkészült a BENovelas magazinom 100. lapszáma! Vettem virslit, pattogatott kukoricát, mustárt, ill. extra szénsavas ásványvizet.


Készítettem 30-án sopszka salátát, amihez színes paprikát, uborkát, paradicsomot és lilahagymát használtam fel. Krémfehér fetasajtot is vettem. Jó, hogy nagydobozosat vásároltam, mert bőven elég volt szerencsére. Victornak nagyon ízlett minden. A salátám is.




Megkóstoltuk a karácsonyi Merci csokit is. Nem volt nagy szám. Kicsit ízesebbre számítottam. Nagyon szeretem az ünnepi csokoládékat. Ez a limitált Merci nem nyerte el a tetszésem.

Victortól kaptam egy Ferrero csokis válogatást. Az a jó ebben, hogy nemcsak a csokit szeretem benne, de a műanyag dobozt is fel tudom használni másra. Újra tudom hasznosítani. Victor a szüleinek és barátainak csak olyan ajándékot vesz, ami édesség. A családjában is nagy hagyomány ez. Victor nem szereti a karácsonyi felhajtásokat. Sajnos amiről lemaradtam idén, az a közelében megrendezett karácsonyi vásár.

Victorral meghallgattuk a Több, mint testőr zenéjét bakeliten és beszélgettünk a dolgainkról. Victornak 22 körül már indulnia kellett haza. Lekísértem a villamosmegállóig, majd a 2B-s villamossal hazament. Nehéz volt az elválás, mert szerettem volna, ha nálam tölti az éjszakát, otthonom biztonságában. Miután hazajöttem ettem pár falatot és megdöbbentő dologra bukkantam. Volt a speciális suliban egy osztálytársnőm, aki nagy meserajongó. Ő is aspergeres, mint én. Hasonlóan érzékenyek vagyunk. Oda kellett figyelnem arra, hogy mit írok neki, mert nem akartam bántó lenni. A volt osztálytársnőmnek is megvan a maga világa, öröme, boldogsága, amelyet megoszt a nagyközönségével. Ez csak jó, mert így ő is ki tud tárulkozni. De amikor szinte szóról szóra ugyanazokat írja le, amiket én kiakadok. Mert nem szeretem, ha az érzéseimet melyeket megfogalmazok azt lemásolják. Itt van néhány részlet:





Ezek az én szavaim, az én érzéseim. A szektoros kifejezést is én találtam ki. Anno mikor még ingyen koncertekre jártam az Arénába akkor a VIP szektorok voltak az épületen belül. A Budapest Sportarénának vannak ilyen szektorai, amelyek a VIP vendégeknek vannak fenntartva. Sokszor voltam egy ilyen szektorban. Pl. Eros Ramazzotti, Luis Fonsi, Il Divo, Il Volo, Fonográf, Táncdalfesztivál koncerteken. Egy ilyen szektor olyan ahol az üdítőitalok ingyen voltak, csak az alkohol és a pattogatott kukorica került sokba. Én néha befizettem egy patikukira. Istvánt is elvittem már a Luis Fonsira. Ő is részese volt a VIP szektornak. J

Tisztában vagyok az internet veszélyeivel, hogy bárkit elérhet a lemásolás lehetősége. A volt osztálytársnőm értékes dolgokkal foglalkozik, de fontos hogy legyen önálló megfogalmazása. Az én gondolataimat ne utánozza le, ahova még a Nem adom fel-t is besztárolja. Az külön rosszul esik nekem, mert ki nem állom őket a 2017-es abúzus óta. Ráadásul pont most, amikor az újságom a 100. lapszámát ünneplem. Fontos hogy az ember eredeti legyen. Annak idején előfordult velem is, hogy utánoztam 1-2 ember beszédét, írásnemét, de aztán megtanultam önállóan fogalmazni. Ez főleg az esti gimnázium alatt történt meg. Azt terveztem idén, hogy néhány könyvet elolvasok, mert kinéztem néhányat. Csak akkor veszem meg őket, ha a jelenlegieket kiolvastam. Ha olvasok, akkor javíthatom a szókincsem.

Kicsit aggódtam a miatt mit szól majd a volt osztálytársnőm, amiért megjegyeztem a lemásolást. Nem volt baj, viszont le kellett ezt írnom, hogy a világom megvédjem. Jogosan léptem fel.

31-én reggel készülődtem, mert Mátét vártam. Kicsit elaludtam, mert sokáig fent voltam. Sajnos annyira viszketett a fejbőröm hogy le kellett tolnom a hajam. Ez a 13 funkciós villanyborotva nemcsak az arcszőrt, de az orr, fül és egyéb test szőrzetet is leviszi. Isteni! Nagyon féltem, hogy elrontom az önfodrászkodást, de sikeresen levágtam a hajam. Alaposan letisztítottam utána a fejbőröm. Már nem viszketett, hanem kellemesen hűsítette a fejem a sampon. A fodrászat egyre drágább sajnos. A Bio Hairben lassan már 4 ezer egy hajvágás. A másik helyen ahol nemrég voltunk picivel drágább. Már nem éri meg fodrászhoz járni. Sajnos mivel apai nagymamám dús haját örököltem így hamarabb megnő. A jövőben már nem kell fodrászhoz járjak, mert megoldom magam ezt a problémát. A sógorom mindig a Barber shopba megy Gömbivel apa-fia hajvágásra. Ott kész vagyont hagynak ott. Oda nem vágytam sosem, mert nem nekem való.



Jó munkát végeztem, ám később itt-ott ollózni kellett. Senki sem tökéletes. J Mátét már így vártam. Alig vártam, hogy jöjjön. Máté írt, hogy 17 körül jönne, mert szeretett volna a szüleivel is lenni. Mondtam neki, természetes, hisz első a család. Leírtam neki messengeren hogy a 2-es villamos nem jár a teljes vonalon az árvíz miatt, így a 3-as metrót ajánlottam neki. Azzal pedig hamarabb itt van nálam. 17:52-kor érkezett meg Máté. Nagyon örültünk egymásnak. Victor is hívott, hogy minden rendben van e. Nagyon aranyos volt tőle hogy érdeklődött. Mondtam neki, hogyha szeretne, átjöhet ismét, de Victor otthon akart lenni.



Máténak külön készítettem salátát, mert Victornak előző este elcsomagoltam a maradékot. Ráadásul kristálycukrot tettem a salátalébe, amit nem akartam Máténak adni, mert a cukorbetegsége miatt nem ehet édes dolgokat. Máténak lé nélküli sopszkát készítettem. Pont elég volt a maradék feta. Virslit is vacsoráztunk Mátéval. Rengeteg volt! Szerettem volna, hogyha minden jól alakul. Hallgattunk zenét. Enrique Iglesiast, Kenny G-t, ABBA-t, Whitney Houstont, Ricardo Montanert és Phil Collinst. Beszélgettünk elég sokat, mert sajnos Mátét sem tudtam meglátogatni november végén a kialakult torokgyulladásom miatt. L Nagyon aranyos az édesanyja, aki angol tanárnő. Máté édesapja pedig építész. Ragaszkodtam ahhoz, hogy Máté hazatelefonáljon, mert szerettem volna, ha a szülei nem aggódnak. Szilveszterkor petárdáztak, őrültek háza volt az utcákon. Szerencsére Máté nálam biztonságban volt. Nálam töltötte az éjszakát, mert szilveszter este nem tudott volna hazajutni a Rózsadombra. Hiába vannak éjszakai járatok, azok 30-60 percenként járnak. Ugyan a metrók egész éjszaka közlekedtek, mégsem engedtem el Mátét a veszélyes, késő esti Budapesti éjszakába. Az maga lett volna a terror éjszakája. L Mint az a film, amit sokszor láttam. Az Amerikában játszódott, ami szélsőséges módon mutatta be az éjszakai világ veszélyeit. Mátéval egymásra vigyáztunk és ez volt a lényeg. Éjfél előtt megnéztük a Csigalépcsőt. J Éjfélkor nem hallgattunk himnuszt, hanem megvártuk az éjfélt és koccintottunk. Ezután anyuékkal beszélgettem telefonon. Zalakaroson tűzijátékot pattogtattak. Istvánnal is sikerült beszélnem. Ő otthon volt. Nagymaroson is petárdáznak. Sajnos még mindig engedélyezik a hatóságok a petárdákat, ami életveszélyes! Nemcsak a kutyák és egyéb állatok vannak veszélyben, de a szívbetegek és az autisták is, akik nehezen viselik az erős hangokat. Én a petárdázást betiltanám egy életre!


Év végi zenehallgatások

Mátéval megnéztük a Sikoly 6-ot dvd-n. Sajnos, amikor a mozikban adták csak 22:00-kor mehetett a film és Máté így sajnos kimaradt belőle. Most azonban pótolta. J Máténak nagyon tetszett a Sikoly 6. J A film után beszélgettünk egy kicsit, majd hajnali 5 körül lefeküdt aludni. Én fél 7-ig a konyhában voltam, hogy elmosogassak és befejezzem az itthoni házimunkákat. Édesanyám nem engedi, hogy ezt tegyem. Ha egyedül vagyok itthon, akkor sutyiban meg tudom csinálni a pakolásokat, mosogatásokat és egyebeket. Felmostam a lakást, kipucoltam a wc-t és minden szennyes edényt, evőeszközt lemostam. 3 órácskát aludtam, majd reggelit készítettem. Máténak csináltam zabkását, magamnak rizskását. Szendvicseket is készítettem. Folytattuk a zenehallgatást. Szüleim 12-re értek haza, mert a zalakarosi buszuk 9:05-kor indult az állomásról. Máté még itt maradt egy picit és 13 körül hazament. Őt is kikísértem a villamosmegállóig. A 23-as villamossal ment a Nagyvárad térig, onnan 3-as metróval a Nyugatiba, mert onnan indult a busza hazafelé. Innen tőlem majdnem egy órányira lakik.

Nagyon jól éreztük magunkat Mátéval. A 30 és 31-e szuperül sikerült! Végre volt egy normális szilveszterem! Mátéban és bennem az a közös hogy a bulizásokat nem szeretjük. Én a kellemes ünnepségeket szeretem. Épp úgy, ahogy Máté. A szülei otthon voltak és baráti társasággal beszélgettek, társasoztak. Ez az igazi ünneplés. J Nagyon aggódtam Victor miatt. Szerettem volna, ha nincs egyedül. Ila nénire és Erzsi nénire is gondoltam. Sok éve már, hogy nincsenek. L Georgina is eszembe jutott. Idén sem jelentkezett. L


Délután aludtam egy kicsit, utána a maradék mosogatást befejeztem. Fura belegondolni abba, hogy már az új esztendőt, a 2024-es évet tapossuk. L Hogy mik várhatóak idén még nem tudom. Remélem csak jó dolgok fognak történni. Boldog újévet kívánok minden kedves Olvasómnak! Vágjunk bele az idei szezonba! Ezennel megnyitom a 2024-es évet! J




BEN

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.