2021. október 14., csütörtök

LÁTOGATÁS EGY KÜLÖNLEGES RÉTESHÁZBAN

Nehéz György elvitt engem egy különleges helyre, az Október 6-a utcai rétes házba, amely ugyanolyan szép és hangulatos, mint a nagymarosi Édeske cukrászda. Ezen a helyen is megtalálhatóak régi antik dolgok. Korabeli tésztagyúró, vágó és egyéb retró csodák.

Fáradt voltam a hétfői spanyol után, Györgynek egy személyes problémája volt és felajánlottam neki, hogy szívesen beszélgetek vele, hogy mellette legyek a nehéz időkben. György megmutatta nekem az egyik törzshelyét, az Első Pesti Rétes házat. Valóságos hangulathely és mennyeiek a rétesek!















Mindenképpen olyan ízeket akartam megkóstolni, amelyeket eddig soha sem ettem. Kipróbáltam a szilvás, tökös-mákos, sárgabarackos ízűt, extrának megkóstoltam a meggyes rétesüket is. Legjobban a szezonális tökös-mákos ízlett. Mivel közeleg a Halloween feltétlenül meg akartam kóstolni. Arra gondoltam én is készítek idén majd ilyen ízű rétest, ugyanis sütőtökös finomságokat tervezek csinálni az egyik kedvenc ünnepemre, amely a Halloween. J

Meggyes és szilvás

Sárgabarackos


Mákos-sütőtökös (szezonális) 

Gyönyörűek és finomak a rétesek. György és én olyan asztalhoz ültünk, ahol közvetlen közelről megnézhettük, hogyan is készülnek a rétesek. Másféle tésztás ételeket is dagasztott a pasi, aki mellesleg jóképű is volt. J

Videó egy rétes rúd készítéséről. Összesen 4 rétest ettem meg, és persze mindegyik friss volt. Le is fotóztam őket.






György elmondta nekem, mi a baja, de ezek személyes dolgok. György elmesélte azt, hogy talált a rétes házra és hogyan szeretett bele. A mosdóban régi pasis cuccok voltak az átlátszó mosdókagyló alatt, egyfajta kiállításként. Szinte hihetetlen miket használtak a múlt században a férfiak. A rétes házban jó hangulatú zenék mentek, ami növelte a remek hangulatot. Még szokványos ételeket is felszolgálnak. Remek hely, visszatérő vendég leszek! J


György és én távozás után egy olyan béka szoborhoz mentünk, ahol gondolatban lehet kívánni neki. Ez a béka szerelmi ügyekben segít. Magunkban kell tartani a kívánságunkat, máskülönben nem teljesül. Györggyel ezután a Lónyay utca felé indultunk, mert van egy ismerőse, aki vonat maketteket nyomtat 3D-ben. Kihasználtam az alkalmat és karácsonyra rendeltem magamnak egy orosz metrós makettet, ami csak 10 ezerbe kerül majd. Nem sokkal ünnepek előtt meg is lesz. Ezüstszínben, fekete csíkozással kértem. J Nagyon boldog voltam, mert emlékszem, hogy anno 10 éve szerettem volna orosz metrós makettet, de 30 ezret is elkér egy készítő. Annyit pedig sajnálok rá.

Györgyöt hazakísértem, majd hazasétáltam. Nagyon jól éreztem magam a rétes házban. Kicsit el tudtam terelni a gondolatom a rossz dolgokról, ill. a nehézségekről. Újult erővel vágtam neki a másnapnak.

BEN

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.