2021. január 2., szombat

KÉT ÜNNEP KÖZTI LEMEZVÁSÁR

Budapesten van egy új lemezbolt, az Mgrecords, amely a Corvin negyednél található. Még karácsony előtt mentem el oda először és vettem ott egy Al Jarreau 5 lemezes papírtasakos kiadású albumot. December 28 és 29-én is visszatértem, hogy vehessek magamnak bakelit lemezeket. Kaptam pénzt ajándékba az új telefonom és más ajándékok mellett. Úgy döntöttem bakelitbe fektetem.

Mariah Carey karrierjének 30. évfordulójának alkalmából idén megjelentek az énekesnő első albumai 140 grammos fekete bakelitlemezen, mellékelve letöltő kódos kártyával, amelynek segítségével le lehet szedni mp3 formátumban. Nekem ez nagyon jól jött, mert vannak olyan albumok, amelyek nincsenek meg CD-n és mostanában már kevesebb CD-t vásárolok.

Először bakeliten Marih Careytől a Music Box-ot vettem meg rendelés útján. Az Mgrecords-nál szerencsére megvoltak azok az albumok egy kivételével, amelyeket 2021 január-február környékén akartam megvásárolni. Hát megvettem az 1991-es Emotions és az 1995-ös Daydream albumokat. Remek lemezek, bár egy a bajom velük, hogy a Columbia kiadó nagyon egyszerűen adja ki a albumokat és nincs annyi fantázia dekoráció téren. Olyan egyszerű. A Daydream címkéje arany, aminek külön örültem, mert a fekete mellé remekül passzol. J




Emotions



Daydream

A lemezekhez tartozó matricákat sikerült megmenteni és azok a lemezborítókra kerültek. J

Mariah Carey első lemeze, az 1990-es nem volt sajnos, azt csak 2021-ben veszem meg. A két megvásárolt bakelit mellett szintén ebben a formában megvásároltam az 1986-os Genesis: Invisible Touch című albumot. A vaterán ugyan olcsóbban láttam, de licitálni lehetett csak rá, így maradtam az új kiadás megvásárlása mellett. Az Invisible Touch-ot CD-n megkaptam anno a 18. születésnapomra egy másik Genesis lemezzel amelyet boxban árultak.








Az Invisible Touch az egyik legjobb Genesis album. Velem egyidős. Nagyon hangulatos. Hallgatáskor eszembe jutott a kiskorúságom vége. Akkor még annyira fiatal és naiv srác voltam. Szívesen lennék olyan, mint akkoriban. Amikor az Into Deep-et hallgattam az álmodozások kora jutott eszembe. A Domino I-II. pedig a nővéremmel való társasjátékos időszakot hozta elő, mikor Scrabble-t játszottunk. Számos emlék fűz ehhez az albumhoz, amely már nem lesz többé. Mindegy. Csak a szépre kell emlékezni, mert a szép emlékek értékesek.

Remek vásárt csináltam ezekkel a lemezekkel. A Genesis volt kicsit drága, mert eleve egy használt bakelit példány is borsos árban kapható és mellesleg hamar elkapkodják. A neten pedig nem tudtam volna megrendelni. Tavaly nyáron a Wind&Wuthering című CD is 4490!!! volt. Fontos megjegyeznem, hogy 2007-ben jelentek meg újrakiadásban a Genesis albumok, külön díszdobozban, évtizedekre bontva. CD-n és bakeliten. A Peter Gabrieles Genesis nem érdekelt. Phil Collinssal volt az igazi. A 2007-es kiadások véleményem szerint nem voltak jók képkiadásilag. Azokból a Duke és a Wind&Wuthering című albumok vannak meg. A Duke használtan, bakeliten is megvan, amely Bombay nyomású. Egy youtuber, Darren Lock megmutatta néhány unboxing videójában milyenek a Genesis kiadások. Az 1983-1997-es box tartalmát megnéztem videón keresztül és meg kell vallanom kevesebb képet tartalmaz a CD-s box füzetei, mint azok amelyek nekem vannak meg. Az 1997-es Calling all stations, amit szintén tervezek bakelitben megvenni a CD új kiadása nagyon egyszerű, az eredeti sokkal fantáziadúsabb. Még anno a Pólus Centerben vettem 15 éve 4990 Ft-os áron. J Én lemezkiadóként odafigyelnék arra, hogyan adok ki újból egy lemezt. Azt el kell ismernem, hogy sok Genesis lemez újrakiadása lett látványos, de sajnos nem minden esetben.

Az Mgrecords egy remek bolt. Mondták, hogy január végén töltik fel a készletet. Remélem lesz közöttük az a keresett Mariah Carey album. J

BEN 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.