2016. október 14., péntek

Tovább szenved a 3-as metró


Sokszor megnézem mi a helyzet a 3-as metróval kapcsolatban, így mindig utánanézek a neten. Tegnap este döbbenetes dolgot olvastam! Felezett költségből félig lenne metrófelújítás. Idén júniusban arról írtam, hogy novemberben kezdődne meg a rekonstrukció. Ebből a projectből sajnos nem lesz semmi sem:
http://benlacosta.blogspot.hu/2016/06/40-eves-3-as-metro-indul-felujitas.html

Amikor 2004-től 2007-ig minden nyári szüneti időszakban szakaszosan kezdték el a 2-es vonal felújítását, akkor csak kisebb kellemetlenségek lettek belőle. Úgy gondolom, hogy remekül megoldották az akkori metrófelújítást, de az állomások régebbi arculatainak szépsége számos megállóban elveszett, túlságosan modernizálták.

Arról volt szó, hogy idén kezdik el a 3-as vonal átépítését. Célszerűbb lett volna akkor már júniustól szeptemberig az 1976-ban átadott, legrégebbi szakaszt megcsinálni. Kevesebb pótlóbuszt igényelt volna és ma már felújított állomásokon várnának az utasok a szerelvényekre. Nyáron nincs suli, és a kritikusabb szakaszon nem lett volna kellemetlenség. Az hogy novemberben, a tél közeledtével nekilátnak és így felborul Budapest élete, ez az egyik felelőtlen döntés! A másik az, hogy sokan tisztában vannak azzal, mennyire rossz állapotban van a kék metró (3-as metró) állapota. Sokan nem mernek felszállni, félnek egy esetleges kisiklástól. Ha tehetném azonnal megszüntetném a metró közlekedését, ugyanis életveszélyesnek tartom! A legrosszabb állapotban lévő állomás a Kálvin téri, ahol a várószékek nagy része hiányzik, vastagon áll a kosz, átlátszó ragasztószalag tartja egyben a fémoszlopokat. Más állomás sincs túl jó állapotban. Az alagút sem jobb. A szigetelésének hiányosságai miatt a talajvíz befolyik, és a síneket támadja meg, melyek idővel elrozsdásodnak és veszélyes állapotot eredményezhet! Ha ez a veszély fennáll akár tragédia is történhet, ami komoly emberi életeket követelhet! A felújítást teljesen meg kell csinálni! Kezdve egy alagút szigeteléssel, a pálya és biztosítóberendezések korszerűsítésével, új szellőzőrendszer kiépítésével és persze a metróállomások átalakításával. Nagyon fontos az is hogy akadálymentesítsék azokat! Ezzel kapcsolatban az is rossz, hogy az Alstom szerelvényeknél úgy van beállítva az ajtó hogy nyomógombos legyen. Múlthéten egy vak férfi nem tudott felszállni a 2-es metróra, mert nem tudta hol az ajtó, és panaszkodott arra, hogy a nyomógombozás miatt sokkal nehezebb a közlekedése. Sajnáltam szegény embert. :( Úgy gondolom, akkor kényelmesebb a metrózás, hogyha a nyomógombozást nem erőltetik az emberekre. Jó ha az ajtó nyitva van, így kényelmesebb a ki és beszállás. Ha valaki teli kézzel akar felszállni azzal mi legyen? Tegye le a földre a dolgait és úgy nyomogassa azokat a fránya gombokat? 
Számos felújítás kellene még a 3-as metró mellett. A Petőfi híd és a Lánchíd sincs jó állapotban. Azokra is ráférne egy alapos rekonstrukció. Én nem a 2024-es budapesti olimpiára költenék pénzt, hanem a fontosabb dolgokra! Meg kellene hagyni a csepeli HÉV-et amelyen szintén sok ember utazik. Villamossá átalakítani szintén ostobaság! A legeslegfontosabb feladat a 3-as metró felújítása, amelyet már évekkel korábban el kellett volna kezdeni! Én nem szándékozom felszállni egy olyan metróra, ami nem biztonságos. És más se tegye meg!

Készítettem néhány képet a nyáron a 3-as vonal néhány állomásáról:
http://benlacosta.blogspot.hu/2016/06/terepszemle-3-as-metro.html
 
A Kálvin téri metróállomás peronja


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.