2016. március 7., hétfő

Naivitás



Minap egy érdekes cikkre lettem figyelmes. Nagyon megdöbbentett mindaz amit olvastam, bár azt eddig is tudtam, hogy létezhet szexrabszolgaság. Mikor gyerek voltam, az internetről nem is hallottam. Magányos kisfiúként harmadik osztályos koromtól kezdtem hazafelé menni egyedül. Sokszor mentem metróval és villamossal. A villamoson szóba elegyedtem idegen emberekkel. Teljesen normális beszélgetések voltak, nem fogtam fel akkoriban, hogy veszélyes lehet az amit csinálok. Ez persze gyerekként történt meg velem. Az iskolában abban az időben osztályfőnöki órákon mindig szó esett arról, hogy nem szabad idegen emberekkel beszélgetni, és hogy semmit se fogadjunk el tőlük. Amikor a villamoson beszélgettem idegen emberekkel, akkor semmi bajom nem esett szerencsére. De két kedves idős hölgy 11 éves koromban el akart csalni, amikor az apámmal vonaton utaztam egy ismerősünkhöz. Akkor sokat szerettem futkározni a vonatokon, főleg akkor amikor Szentgotthárdról mentem vele haza Intercity-n. Na szóval a vonaton lévő idős hölgyek olyan kedvesek voltak. 60-70 év körüliek lehettek, és elmondtam nekik hogy édesapámmal vagyok. Ők azt tanácsolták viccesen, hogy szálljak le velük és hazavisznek magukkal és adnak édességet mivel nagyon megszerettek engem. Én akkor megijedtem, de szerencsére nem volt baj. Eszembe jutott az hogy mit mondtak az iskolában, és persze már 8-9 évesen egyedül néztem filmeket, köztünk megtörtént esetekről szólót is. Rémülten mentem vissza az apámhoz, és nem szóltam neki arról a két nőről. Onnantól kezdve egy idegennel sem álltam le beszélgetni. Nem is szeretem, ha az utcán ismeretlenek megszólítanak. Gyerekként amúgy beszélgetni szívesen beszélgettem, de sosem fordult meg a fejemben, hogy egy vadidegen lakására felmegyek. Csak egyszer fordult elő még kamasz koromban, és az nem volt kellemes, csupán lelkileg sérültem meg. Kamaszként már felnőttnek gondoltam magam. Az internet feltűnésével több esélye van sajnos a pedofiloknak a vadászatra. Egy kisgyermeket pedig könnyebb befolyásolni, főleg ha az nagyon magányos. A legjobb példa erre a bajai Till Tamás. A fiú 2000-ben tűnt el. Hardi Péter: Rejtőzködő gyilkosok című könyvében azt olvastam hogy Tamás magányos fiú volt, aki egy álomvilágot épített fel magának. Könnyedén kerülhetett kapcsolatba olyan felnőtt emberrel, aki befolyásolhatta, irányíthatta és így a későbbiekben elrabolhatta. Minden jel arra utal, hogy emberkereskedelem áldozata lett. István barátommal beszéltem erről aki egy műsorban azt hallotta hogy Tamás az erdőben játszott néhány barátjával és bunkereket építettek. Aztán jött egy szakállas bácsi, aki Tamást akarta. És a kisfiú el is tűnt utána. Tamás barátai állítólag nem is szóltak erről a szüleiknek. Ha ilyesmi előfordul, azonnal jelezni kell, nehogy baj legyen! Till Tamás azóta sem került elő. A legborzasztóbb mégis az, hogy egy szülőnek úgy kell élnie, hogy fogalma sincsen arról, merre lehet a gyermeke. És ilyenkor kérdezem magamtól, azt, hogy miért létezik ennyi gonosz és kegyetlen ember? Hogy lehet az, hogy kicsi, éretlen emberkékre vetik ki hálóikat az ilyen szexmániás emberek? Egy szülő igenis foglalkozzon a gyermekével! Ha látja hogy más mint a többiek, vagy egyéb gondokkal küzd akkor is alakítson ki egy olyan kapcsolatot, ami biztonságot nyújthat a gyermeknek! Megdöbbentem, hogy a mai fiatalok kiskorúként mutogatják magukat ruha nélkül, vagy éppen hiányos öltözékben. Fontos szerepet játszik a rossz szülői nevelés, a sok engedékenység is. Muszáj egy bizonyos szülői szigort bevetni, de nem szabad eltúlozni! A fent betett újságcikket a STORY magazinból szkenneltem. Megkérek mindenkit arra, hogy olvassák el figyelmesen! És óvják meg gyermekeiket! Üljenek le beszélgetni vele szülőként, tanárként és barátként. Értessék meg a gyerekekkel hogy veszélyben vannak, ha vadidegenekkel kerülnek kapcsolatba! Egy osztályfőnöki óra témájaként is nagyon fontosnak tartom!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.