2024. június 24., hétfő

SIN BANDERA: FRECUENCIA (FREKVENCIA) (2022.)

A 2022-ben megjelent Sin Bandera legújabb albuma, a Frecuencia (Frekvencia) 2 év után végre meglett. Az ebay-en rendeltem meg Mexikóból, az Almaraz Records jóvoltából. Nagyon örültem neki, ugyanis sokáig próbáltam megszerezni X helyről, de csak az ebay segítségével tudtam megvenni.

A Sin Bandera egy mexikói duó együttes. Noel Shajris és Leonel Garcia a tagok. Műfajuk a romantikus ballada, de sok más zenei stílus is megtalálható a zenéjükben. 2000-ben álltak össze. 2001-ben jelent meg első lemezük Sin Bandera címmel, melyen az Amikor az enyém leszel (Cuando seas mía) második és harmadik főcímdala található. 2003-ban hallottam először az Entra en mi vida című dalukat a telenovella egyik főcímében és akkor kezdtem érdeklődni a zenei stílusuk iránt. Amikor a sorozat a 200-as részeknél tartott a Kilometros című dalukat hallottam. A sorozat vége főcímében néha reklámozták a Sin Bandera első lemezét.


2003-ban jelent meg a duó második albuma, a De Viaje (Az utazó), amelyen az Amor Real című telenovella zenéje hallható. Magyarországon a sorozatot az IZAURA TV adta Tiszta szívvel címmel. A De Viaje is remek album, de az elsőt nem tudta felülmúlni. 20 éve vettem meg ezt az albumot is. A Sin Bandera 1-2 albumát 2004-ben vásároltam meg. Szintén ebben az esztendőben írtam egy telenovellát, amelyben a De Viajét választottam ki főcímdalként. A végzet asszonya volt a sorozatom címe. J A De Viaje-val vált igazán népszerűvé a Sin Bandera. 2005-ben a Manana (Holnap) jelent meg, következő évben, 2006-ban pedig a Pasado (Múlt). Mindkét lemez egy testvéralbum, mert a borítójuk nagyon hasonlított egymásra. 2007-ben jelent meg egy válogatáslemezük, a Hasta Ahora (Mostanáig), melynek dvd verziója majdnem meglett, de végül nem vásároltam meg.


Meglévő Sin Bandera CD-im

Noel Shajris és Leonel Garcia sikeresek lettek a Sin Banderával, mégis különváltak útjaik és szóló karrierbe kezdtek. Természetesen a barátságuk megmaradt és sokszor tervezték, hogy ismét összeállnak. Erre 2016-ig kellett várni, amikor is megjelent az Una Ultima Vez (Még egyszer utoljára) című középlemezük, melyen 5 új dal hallható. Én annyira örültem neki, csak sajnos túl kevésnek tartottam, hisz öt szám hamar lement. L 2017-ben csak CD-n vásároltam meg a Primera fila acústico: Una última vez Encore-t, amely dupla lemezes kiadásban is megjelent. Az egy CD-t és egy dvd-t tartalmazott. A youtube-on szerencsére megtalálható a koncertes anyag.

2017-ben azt hittem, hogy a Sin Bandera csak egy rövid időre jött vissza, ám 2022-ben kellemes meglepetés ért, amikor az Ahora Se című dalukat meghallgattam. Ekkorra már sejtettem, hogy hamarosan új lemezük lesz. Nem tévedtem. 2022-ben megjelent a Frecuencia (Frekvencia) című albumuk, amely Sin Bandera második legjobb lemezük. Az első mellett ez az album tetszik a legjobban!





A CD kiadáson nincs rajta a duó, ám frekvenciajelek igen. J Egészen jópofának tartom és egyedinek. J Nem ritka, hogy énekeseknél, együtteseknél előfordulnak eltérő borítók. 2017-ben Alejandro Fernándeznek jelent meg így lemeze. Ez volt a Rompiendo Fronteras. Guns N’ Roses lemezek is jelentek meg így ilyen formában. A Simple Plannek és Zámbó Jimmynek is jelent meg így CD-je.

Az Ahora Se videóklipje

Sin Bandera új albuma nagyon jó! 10 új dalt tartalmaz. Legjobban az Ahora Se, Directo a ti és az En el amor című számok tetszenek. Az Otro Intento című dalukkal állok „hadilábon”. Talán megszeretem egyszer. J

4/5-re értékelem a CD-t, ami nagy teljesítmény. Érezhető az albumban a Sin Bandera hosszú szünete. Sok idő telt el mióta nem adtak ki új, rendes nagylemezt. Megjelenik az új dalaiban a múlt hangulata, de egyben a mai kor zenei lenyomatai. Nevezhetjük vegyes felvágottnak is, ha stílusról beszélünk. J Én picit legalább nosztalgiázhattam általuk, mert sok olyan zenei hangulatot fedeztem fel a Frekvenciában amit a korábbiakban. A 2005-ös Manana albumuk eléggé közepes volt. A Pasado 2006-ban némileg javított a „minőségen”. 2016-ban az Una Ultima Vez csodálatos volt, mégis kevésnek ítéltem meg, mert öt szám nem sok sajnos. A 2017-es koncertes albumuk ugyan nosztalgikus élményt nyújtott nekem, mégis szerettem volna még több új dalukat hallgatni. Amikor 2022-ben megjelent a Frekvencia nagyon bosszantott, hogy nem tudtam megvenni. Ugyan letöltöttem a youtube-ról, sokat hallgattam a spotify-on, mégsem volt az igazi! L És amikor lehetőségem adódott arra, hogy az ebay-ről megvegyem akkor éltem az eséllyel és megvettem. Egy csodálatos, minőségi kiadást kaptam. A CD füzetben pedig sok képet is láttam.








A Frekvenciához is készítettem emléklapot, képeslapokat és reklámképeket. J Vácon a hobbiboltban különlegesen fénylő ezüst kartonlapokat vásároltam és azokból készítettem különböző Frekvenciás képeslapokat. J Fehér lakkfilcet is használtam ezekhez a különleges darabokhoz.

















Victor barátomnak is készítettem egy képeslapot. :) Külön csináltam a 11. osztályos matematika füzetemből szkennelve egy frekvenciás borítót is. A függvényekből állítottam össze. :) Zöldy tanár úr emlékére. 

Külön nem lesznek kinyomtatva a képes és az emléklapok, hanem az Exacompta mini mappámban tárolom őket. J A reklámlapokat sem nyomtatom ki, hanem beszkennelve osztom meg a netes olvasóimmal, ill. rakom bele az BENovelas újságom legújabb számába.    

Újra és újra hallgatom a Sin Bandera legújabb lemezét, mert nem tudok betelni vele. Ahányszor megjelenik egy új lemeze a kedvenceimnek, folyamatosan hallgatom a CD-jüket, hogy jobban ismerkedhessek az új dalaikkal. Kb. olyan érzés ez, mint amikor a 3-as metróban mindig átadtak egy felújított állomást és a metrón ülve izgatottan vártam mikor érkezek meg az adott megállóba. Sikoltozik a szerelvény és olyan extázisba jövök, amikor befut a szerelvény egy felújított állomásra. Később ugyan megszokom, hogy ez lett és ez lesz később is, mégis olyan jó érzés amikor egy számomra új és jó környezetbe kerülök. Nemcsak zeneileg, de metróilag is. J Az új albumoknál is ezt tapasztalom. Amikor már annyiszor meghallgattam az adott lemezeket akkor megtanulom eldúdolni. Később persze jön a többi újdonság, de mindig előveszem időről időre az adott CD-imet. J Mindent meghallgatok, ami jó, és ami különleges! J


A Sin Bandera remek lemezt készített! Azt pontosan nem tudom mikor lesz a következő új albumuk, ám kétlem, hogy a közeljövőben elkészül. Mint írtam sajnos a duó tagjai külön utakon járnak zeneileg, de a kettejük barátsága megmaradt. Lehetséges, hogy időszakosan rukkolnak elő új albummal. Ez majd idővel kiderül. Én nagyon örülnék annak, ha Leonel Garcia és Noel Shajris ismét összeállna és készítene még több albumot. Lenne igény rájuk.

https://open.spotify.com/album/6hfHnK0eRvNceDhHdlwevc

A Frekvencia megtalálható a Spotify-on.

BEN

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.