2024. június 8., szombat

20 ÉV UTÁN...RICARDO MONTANER: CON LA METROPOLITAN LONDON ORCHESTRA (1999.)

20 év után végre sikerült megszereznem Ricardo Montaner egyik legsikeresebb és legszebb lemezét, a Con La Metropolitan London Orchestra első részét. Két évtizeddel korábban, amikor 2004. szeptemberében véget ért a Music Store átalakítása, és a bolt egy másik üzletbe költözött a Mamut 2 alagsorában, akkor emlékszem rovarirtószagú volt a helység. A munkálatok alatt természetesen lehetett rendelni a boltba lemezeket. Az átalakítás utáni első nap elmentem átvenni a rendelésem. Akkoriban még a bolton keresztül tudtam csak latin zenei import CD-ket venni, mert még nem értettem a netes rendelésekhez. Ricardo Montanertől a Con La Metropolitan London Orchestra első részét rendeltem meg, de sajnos a másodikat hozták be, amelynek bordópiros színe volt. Csalódott voltam, mert az elsőre számítottam. Akkor döbbentem rá, hogy második része is van a lemeznek. Ugyan megrendeltem náluk ismét, de vissza is mondtam, mert abban az időben a LimeWire zenemegosztókról töltöttem le sok zenét és akkoriban éltem a letöltések időszakának elejét. Sok számot le tudtam tölteni a Montaner lemezről. Még nem volt annyi pénzem, hogy annyi mindent rendelgessek. Akkor töltöttem be a 18. életévem. Utólag bánom, hogy lemondtam a Con La Metropolitan London Orchestráról. Szerettem volna megvenni utólag, de sajnos egyáltalán nem volt beszerezhető. Amikor egy kis esélyt láttam rá kiderült, hogy nem forgalmazzák. Ugyan sikerült letöltenem az albumot, de mégsem volt ugyanaz. Amiket nagyon szeretek azokat szeretem megvenni, eltenni és elővenni, hogy meghallgassam.

2019-ben is volt egy esélyem arra, hogy a Con La Metropolitan London Orchestra első részét megvegyem, de itt is akadályokba ütköztem. Aztán most májusban az ebay-en rá is akadtam a lemezre. Az Egyesült Királyságban volt belőle egyetlen használt darab. Kedvező áron sikerült megrendelnem, mert máshol iszonyat drágán adták. Megvettem Pay Pal segítségével a CD-t. Igaz, várnom kellett rá, mert messziről hozták a lemezt. Megérte a várakozás. Picit többet kellett várni rá, mert kiderült, hogy vámkezelni kell minden nem EU-ből jövő árut. Sajnos az EU-nak lett egy hülye rendelete hogy 2021 óta minden nem EU-ból származó terméket vámkezelnek. Csak 150 euró felett kell vámot fizetni. Én jóval alul voltam szerencsére.

Mikor a 100-as postán átvettem a Montaner CD-t az Ecseri úti metróállomás hideg kőpadjára ültem és izgatottan bontottam ki a csomagot. A CD nagyon jó állapotú volt, ám a tokja nem. Azt külön cserélnem kellett. A Corvin-negyednél készítettem magamról egy szelfit, hogy a hangulat módját megadjam. J




A Best Byte-ban vettem üres CD-t a műanyag tok miatt. Itthon ki is cseréltem. Sokkal jobban festett így a kiadás:




Világosabbnak láttam élőben a Con La Metropolitan London Orchestra CD borítóját. Kiderült, hogy 2 extra dalt is tartalmaz a kiadvány, mely a korábbi kiadásokban nem volt benne.













Az El Poder de tu amor videóklipje a Los Videos dvd-ről

A Con La Metropolitan London Orchestráról tudni kell, hogy 1999-ben készült. Rajta van a Calypso című sorozat zenéje, az El poder de tu amor. Mellette Ricardo Montaner korábbi dalainak akkori új változata. Egy ún. speciális válogatás a régi slágerek feldolgozásával. A London Metropolitan Orchestra zenekar segítette akkoriban az énekes munkáját és csodálatos feldolgozások születtek!





Így készült a Con La Metropolitan London Orchestra. Rövid ismertető a Los Videos dvd-ről

Érdekesség hogy Ricardo Montaner zenéjét legelőször a Calypso című sorozatban hallottam még 2000 őszén. Az énekes videóklipje, az El poder de tu amor egy részlete megtalálható a telenovella vége főcímében. A teljes videóklip rajta van a 2003-ban kiadott Los Videos című videóklipes dvd-n, melyben extraként nemcsak a Con La Metropolitan London Orchestra dokumentációja van rajta, hanem a 2002-es Sumáé is.


Sajnos a videóklipes dvd kevés videót tartalmaz. Ricardo Montaneres Rodven időszaka sajnos nincs benne. A Rodven Records egy venezuelai kiadó, ahol 1994-ig Ricardo Montaner kiadta a lemezeit. Az énekes 1995-től terjeszkedett az USA-n belül, ahol a kedvenc albumaim is születtek. A Los Videos az 1997 és 2003 közötti időszak videóklipjeit tartalmazza. 2006-ban vásároltam meg a Music Store-ban. Akkoriban sajnos nem voltak a youtubeon videóklipes videók. Az ilyen dvd-k régi típusú TV-khez készültek.






A Besame című videóklipben szerepel Ruddy Rodriguez, aki nálunk a Csábítás (Amantes de luna llena) és Az ex (La ex) című sorozatokban szerepelt. Érdekesség, hogy Ricardo Montaner: Sueno Repetido című albumán található az Amantes de luna llena mindkét betétdala, amely a La Clave de amor és a Cada cuén con cada cual. A Sueno Repetido a Besame című dalt is tartalmazza. Ricardo Montaner ezt a számot anno előadta a Betty, a csúnya lány című sorozatban is. Nagyon meglepődtem ezen akkor! J




Ricardo Montaner a Betty, a csúnya lány című telenovellában

A Con La Metropolitan London Orchestra egy rendkívül érzelmes, különleges és lelket simogató album, amelynek dalait sokszor megkönnyezem. Valamilyen szinten egy terápiás lemez. Nagy hatással van rám a szép zene. Főleg ha Montanerről van szó. A 2003-as Prohibido Olvidar ami nagy kedvencem Ricardo Montanertől.










A Con La Metropolitan London Orchestrának CD füzetében sajnos nincsenek képek, csupán dalszövegek. Azt olvastam hogy Ricardo Montaner a Dejame Llorar szövegét kicsit megváltoztatta. Nekem ez annyira nem tűnt fel, mert én a dallamot figyelem leginkább egy számban. A La Cima del Cielo és a Me va Extranar 1999-es változata sikerült a legjobban! Mindkét dal alaposan felkavarja bennem a lelki állóvizet, ugyanis mikor ezeket a számokat hallgatom, kicsit megbabrálódok belül. Jó értelemben. Vannak időszakok, amikor nehezen tudok sírni, mert sokszor vannak ilyenfajta lelki „székrekedési” időszakaim. Az ilyen szép zenék segítenek feloldani a feszültségeket és általuk kijön belőlem a lelki felesleg. A Con La Metropolitan London Orchestra érzelmes dallamvilága pedig olyan világba kalauzol el ahol szeretek lenni. Jó értelemben a hideg is kiráz, annyira jó hallgatni! Örömömben majdnem elsírtam magam, amikor a kezemben tudhattam a CD-t, hisz rég vágytam rá. Egy ritka kincs tulajdonosa vagyok, ami olyan büszkeséggel tölt el. Nem tudom megunni, annyira vágyom, hogy újra és újra meghallgassam!




Emléklap, magyar nyelvű dalszöveg részletek és képeslap

Szimfonikus változatok a régi slágerek. Pont ez a zenei íz világ teszi romantikusabbá és meghatóbbá. Csak érző embereknek való ez az album. Olyanoknak, akik tudnak érezni, szeretni és meghatódni. Romantikus lelkeknek való lelki táplálék. Persze vannak mellékhatásai is. Egyes dalok megsiratják az érzékeny lelket. Pl. az enyémet. Néha vigasztaló hatással is rendelkezik ez a csodálatos lemez! Valahol értem miért olyan ritka még ez a CD. Mert túl finom és ízletes a dallamvilága.

A CD színvilága is tükrözi az album dalainak hangulatát. Egy olyan tér, amelyben jó lenni. Szeretem nagyon a ezt a színvilágot. Azt tervezem, hogy ennek a lemeznek is készítek hangulati képeslapokat. Mostanában sokszor csinálok. Emléklapokat is. A Con La Metropolitan London Orchestra kap tőlem egy speciális emléklapot, amelyhez nem adok borítót, hanem hangulati elemeket és színeket. Mivel régi albumról van szó így megkapja a Bronz lemez minősítést, amit külön az emléklapra készítem. Mert megérdemli.

 https://open.spotify.com/album/7dI1jAbtx6nFn2rcQKVPFE

A Spotify-on csak 11 dal érhető el, de az album lényege mégis ott van. Hallgassátok meg! Csodálatos és gyönyörű! Klasszikus finomság a 90-es évek végéből! Az album producere Anna Silvetti édesapja, Bebu Silvetti. J

BEN

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.