2024. június 9., vasárnap

LATIN VINYL KLASSZIKUS: ALEX UBAGO: ¿QUE PIDES TU? (2001;2023.)

2023-ban Alex Ubago facebookos oldalán láttam, hogy az énekes első lemeze, a 2001-es ¿Qué pides tú? megjelent bakelit formában. Én ennek roppant megörültem, mert nagyon szeretem ezt az albumot. Ezzel a lemezzel futott be Alex Ubago.

Amikor 2005-ben a Romanticán leadták a Luna, az örökösnő (Luna, La Heredera) című kolumbiai telenovellát akkor ott hallottam először Alex zenéjét. Ő énekelte a sorozat betétdalát, a A Gritos de Esperanzát. Ezzel a számmal kezdtem érdeklődni az énekes zenéje iránt és apránként, de sok más dalát is sikerült meghallgatnom. A LimeWire zeneletöltős oldal segítségével az egész albumot sikerült leszednem. Egy imádni való zenei különlegességet sikerült megszereznem. Később a ¿Qué pides tú?-t használtan sikerült megvásárolnom, így meglett eredetiben. J









A CD füzete nagyon sok színes képet tartalmaz. Jól jártam az eredeti kiadvánnyal, mert ami le volt töltve sajnos nem volt olyan jó minőségű. A LimeWire olyan zenei megosztó oldal volt ahol sok esetben túl tömörített dalok voltak elérhetők, mely roncsolta egy adott zeneszám minőségét.





Május utolsó hetében, majdnem 2 hónapnyi várakozás után értesítést kaptam, hogy a ¿Qué pides tú?bakelit változata megérkezett. Ragaszkodtam ahhoz, hogy megvegyen vinyl lemezen, mert csak idén volt elérhető a Tamás webáruházában, a Face The Music-nál. A 2023-ban megjelent bakelitlemez fekete színű, a belső borítón sajnos nincsenek azok a színes képek, mint a CD-ben. Én sötétkék színben adtam volna ki az albumot. Nagyon jó lemez! Ritkaság.













Nagyon különleges albumról van szó. A Gritos de Esperanza mellett a Sin Miedo a Nada, Por esta Ciudad és a Dime si no es amor a nagy kedvencem az albumról. A Sin Miedo a Nada-ban hallottam először Amaia Montero hangját. Az énekesnő kissé nyávogós hangú, de azért megvan ennek a maga előnye. Anno akartam vásárolni Amaia Montero CD-t, de túl drágának találtam.


Alex Ubago első lemeze, a ¿Qué pides tú? remek évjáratú album. J Megvan benne az akkori klasszikus és modern latin zenei stílusok keveréke. A sötét kékesfehér színárnyalat kiemeli a dallamok hangulatának jelenlétét. Én ezt érzem és látom. Picit az elszigetelődés elemei is megjelennek a borítón. Alex hátat fordít valaminek, vagy valakinek. Mintha a kép egy félig festmény, félig fotó lenne. A háttérszínek nagyon tetszenek nekem. Olyan hangulatvilág ahol jó lenni. Néha elképzelem, hogy az ajtó mögött csodás világ található. Élénk a fantáziám, sok szépet képzelek el ilyenkor. Főleg ha zenét hallgatok. Zenehallgatás előtt is megjelennek előttem szép és kellemes képek. Bárcsak ezeket meg tudnám mutatni. Az ajtóra visszatérve, ami előtt Alex áll. Sötétes térben jelenik meg. Azt képzelem el, hogy az ajtó mögött egy sötét szoba, lakás van, ahol jó elrejtőzni, ha bele akarunk olvadni a feketeség burkolatába. Ezek a sötétes színvilágok megjelennek nekem bizonyos latin zenék hallgatásakor. Szeretem a sötét tereket. Szeretek ott elszigetelődni. Nem láthat senki és semmi.

Alex Ubago az első albumán még olyan fiatal, kamaszos arcú pasi. Akkoriban még nem jött be nekem férfiként, csak a későbbi lemezein. Most sokkal férfiasabb, érettebb. Olvastam tegnap este, hogy hamarosan új lemeze lesz Galerna címmel. Feltétlenül megveszem! A gyűjteményemben van a helye! J


Alex Ubago új albumának reklámképe már megnézhető a neten. 

https://open.spotify.com/album/2C7L4EkbJEfR7cJnQduvXr

A Spotify-on meghallgatható Alex első albuma. Nagyon szuper, ajánlani tudom csak!

2005-ben a Music Store latin zenés polcán megláttam Alex Ubago koncertes dvd-jét, melyet karácsonyra kértem. Meg is kaptam! J Egy mára már ereklyének számító klasszikus koncertes finomság. Az En Directo dvd változata megjelent CD-n is dvd-vel, de nekem a dvd változat lett meg.



A ¿Qué pides tú? és a 2003-ban megjelent Fantasia O Realidad lemezbemutató koncertjét tartalmazza a dvd.

 https://videa.hu/videok/zene/alex-ubago-en-directo-2004.-latin-zene-QrYRQeRkmOyOR5ig

A videára feltöltöttem a koncertet, ahol ingyen megtekinthető. Természetesen készítettem emléklapot és képeslapot is az albumhoz.





10 éve, 2014-ben életem sorozatának címe Fantasia O Realidad volt. Jelentése: Fantázia vagy valóság. Én sokszor szeretek lenni a fantáziavilágomban, mert ott biztonságban érzem magam. Nincs rosszabb a valóságnál.

BEN

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.