2018. október 11., csütörtök

KICSOMI


Lujzi unokahúgom, amikor a nővérem telefonjával játszik, akkor mellette meséket is néz, közben a Kicsomit. Hogy mi is ez? Egy youtubeos sorozat, amelyben három tizenéves mutatja meg, hogy néznek ki a Magyarországon forgalmazott játékok, mesekönyvek. Nagyon hasznosnak tartom, ugyanis nem mindegy, hogy az ember mire ad ki XY ezer forintot. Lujzimmal sokat járunk a játékboltokba, mert ő úgy rajong értük, mint én a CD boltokért. J Én a CD, Vinyl lemezeket gyűjtöm, de leginkább az előbbit. Lujzim pedig a családtól kap játékokat. A Kicsominak hála nem veszünk zsákbamacskát. A videósok neve: Kiki, Csocsó és Mimi. 3 jó barát, akik egy iskolában járnak. Minden egyes videókban csak a kezüket és a hangjukat mutatják meg. Kilétük olyan titkos, mint a Charlie angyalaiban Charles Townsend. J Érdekesség, hogy mind3 Kicsomis tagot nem láthatjuk. Valószínűleg nem is fogjuk. Ez érthető, hisz kiskorúakról van szó, és mint már korábban írtam a netes világ eléggé veszélyes.

Szeretem a kicsomagolós videókat. Jómagam én is készítek a legjobb lemezekkel kapcsolatban. Ha megjelenik egy új CD, akkor először mindig kíváncsi vagyok arra, hogy néz ki a CD háta, aztán persze a megjelenéskor milyen a CD korong, meg maga az egész kiadás. Rendszerint ahányszor megjelenik egy CD akkor a megjelenést követő hetekben, hónapokban már lehet tudni, hogy fog kinézni az új album borítója. Persze hogy milyen lesz maga a kiadvány, az csak a megjelenés után derül ki. Sokszor még akkor sem, hisz általában mindig pénteki napokon jelennek meg a zenei újdonságok.

A Kicsomiban még olyan játékokat is bemutatnak, melyeket a boltokban nem láttam. Ennek a szériának is megvannak a hátrányai. Pl. nagyon sok a szegény gyerek, kik abban lelik az örömüket, hogy ezt a csatornát nézik. Vágynak arra, hogy nekik is lehessen ez+ az. A Kicsomiban bemutatott játékokat kisorsolják, ami nemes dolog, mivel egyeseknek valóra válhat egy játékos álma. A facebookon van olyan galéria, ahol a nyertesek fotói láthatóak, kezükben a megnyert játékokkal. Én is ahányszor megszerzek egy CD-s újdonságot szelfizek vele. Ez az ötlet 2015-ben jött, amikor megjelent Laura Pausininek a Simili című albuma és a rajongók lefotózták magukat a CD-vel.

Olvasom a Kicsomi videók alatti hozzászólásokat, és sokszor megdöbbenek néhányon. Sok dicséret éri a Kicsomi csatornát, de persze vannak rosszindulatú emberekék. De hát hol nincsenek? A videók hasznosak, kreatívak és persze megmutatják, hogy kell az adott játékkal játszani. Volt egy olyan videó, amiben Tokióból rendelt édességeket, játékokat rendeltek. Megnéztem és ezt viszont kissé soknak tartottam. Főleg azt, hogy Kiki, aki bemutatta ezeket az édességeket a videón keresztül ette a külföldi cuccokat.


Kóstoljuk meg.” Kiki kóstolja, nem a néző. Ez valósággal sokkoló volt, mert speciel egészen más érezni egy nasi ízét, és nem a valódi kóstoló ízlésére hivatkozni. Mellesleg az étel nem játék. Gondolom sok éhező gyerek megkóstolná ezeket az import cuccokat. Jómagam ettem nem egyszer külföldi finomságokat. Fincsik voltak, bár akadtak kivételek. Leginkább Kiki szokta bemutatni a játékokat, de van, amikor Mimi van soron, illetve a harmadik, Csocsó. Ő egy fiú, aki viszont nemrég kilépett a sorozatból, mert elköltözött. Helyére egy másik Csocsó került, mely megvallom őszintén nem egy kreatív ötlet. Én sem csíptem anno azt, amikor még BEN1986 voltam, hogy egyesek megpróbáltak utánozni az egykori netes nevem. Az új Csocsó nem utánozza a régit, viszont használja annak nevét. Az már nem ugyanaz. Ez a véleményem. Ha új ember veszi át Csocsó helyét, akkor válasszon egy egyedi nevet. Észrevettem nem egy megjegyzésen, hogy összezavarodtak. Persze mindenki maga csinálja, rendezi a saját szériáit.

Aki szeretne játékot vásárolni, az feltétlenül nézzen Kicsomit, mert lehet, benne van a megvásárolni kívánt termék. Nem árt belenézni. Tapasztalatból írom, mert a reklámok nem feltétlenül a valóságot mutatják meg. Tapasztalatból írom, mert anno mikor Lujzi kapta a rajzoló teknőcöt az csalódás volt.

B E N

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.