2018. október 21., vasárnap

Felújítás


Úgy volt, hogy István barátommal elmegyünk kocsikázni, ám a hétvége felé sajnos megfáztam. Ebben közrejátszhatott az, hogy legutóbbi edzésem után teljesen kiizzadva jöttem haza már akkor „rosszalkodott” az orrom. Hiába, nem tudtam elkerülni a megfázást. Péntek este volt a legrosszabb. Hála a Rhynospray+-nak könnyebben viselem a megfázást, ugyanis az orrdugulást, ha átmenetileg is, de pár órára megszünteti. Sajnos a torkom és a köhögések oly mértékben kiizzasztottak, hogy pénteken este dőlt el, másnap nincs elmenetel, hanem itthoni ágy nyugi. Ez így is volt. Nagyon sokat aludtam, kúráltam magam, de aztán úgy döntöttem, hogy az eleinte vasárnapra szánt felújítást akkor inkább előrehozom. Nem szeretem elhagyni magam, amikor megbetegszek. Ha lekötöm magam, akkor kevésbé gondolok az adott állapotra.



A régi szobámból 2010-ben költöztem ki, majd beköltöztem a jelenlegibe. Az akkor vásárolt sárga festékből máig van, sok alkalomra elegendő mennyiséggel. 2010 óta volt pár tisztasági festéses igazítás, de az évek, illetve a gyurmaragasztóval felrögzített képeim komolyabban kikezdték. Úgy döntöttem, hogy felszámolom mindezt és kifestem újból a válságos részeket. A szobám felújítását már régen megterveztem, ám ezüstszínűre akartam a festését. Mivel van még a 2010-es festékből így nem kellett rá költeni.




A felújítás előtt minden képet leszedtem a falról, majd a festeni kívánt területekről a CD-ket, dvd-ket átmenetileg a másik szobába, illetve a konyhai kanapéra tettem. Miután a falról lekerültek a képek, a letapadt gyurmaragasztó eltávolítása következett. Sajnos a festés során a nyomokat nem tudtam eltüntetni, de megoldom majd ezt a gondot. Többé nem használok gyurmaragasztót. 

Ú j r a e z ü s t ö z é s
A CD polcomat sok éve ezüstöztem be ragasztószalaggal. Pattexet használtam. Az évek múlásával azonban szép lassan tönkrement a fedés, ráadásul itt-ott kopni is kezdett. A SCAPA márkájú ezüst ragasztószalag könnyedén megmunkálható és erősebb a Pattexnél. Igaz 4 ezerbe kerül, de 50 méteres és hatékonyabb.

A polcról újraezüstözése előtt levettem a CD-imet, majd az üres területen lévő fehér részt is sárgára festettem. A polc körüli rész is megújult.



A festés befejezése után nagy nehezen, de az összes ragasztószalagot eltávolítottam a polcokról. Nekiláttam az újraezüstözésnek. Szerencsém volt, mert nem volt elég az 50 méter, így a meglévő majdnem 30 méteres SCAPA ezüstből kellett hozzátenni.








A munkálatok befejezése után visszapakoltam a CD-ket és a dvd-ket, ám jelenleg még zajlik a szoba rendbetétele. A megújult falakon új képek lesznek a jövő hónapban, de keretezettek. Addig is marad az üresség. J

Videós összefoglaló a felújításról:

B E N

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.