2018. szeptember 16., vasárnap

ÚJRA A LEMEZBÖRZÉN


1 évvel ezelőtt voltam utoljára a Dürer kerti lemezbörzén. Akkor is értékes zenei kincsekre bukkantam. Most 1 esztendővel később ismét ellátogattam és vettem 10 CD-t, illetve egy kis bakelitlemezt. Két órát voltam ott. Az összes CD-s pultot végigböngésztem. Sajnos nem mindent találtam, amit szerettem volna, de így is akadtak újabb darabok a gyűjteményembe. J

A Dürer kerti lemezbörze hasonlóan változatos, mint Budapesten a Lemezkuckó üzlet, mert sok ritkaságot lehet találni. Sajnos a Média Markt nem tudja ezeket az igényeket kielégíteni. A lemezbörzén számos zenei gyűjtő volt jelen, kik főleg a bakelites ládákat böngészték. Első körben 2 db 300 Ft-os CD-t vettem. Egy Al Jarreau és Luther Vandross lemezt. Picikét karcos volt a két korong, de nem volt velük nagyobb bajok. Egy másik standon egy idős úr árult maxi (singolo, single) CD-ket. Rábukkantam arra az Enrique Iglesias DJ lemezre, melyet anno bakelitben vásároltam meg. Rettentően örültem neki, mert azok a remix változatok kellettek nekem mp3-ban. Megvettem. Mentem tovább és megtaláltam egy 2800 Ft-os Seal válogatást. Annak idején hiányosan volt letöltve, ráadásul az elveszett, így most lehetőségem volt megvenni. Megtaláltam azokat a Bee Gees albumokat is, melyek szintén hiányoztak a gyűjteményemből. Az egyik a One, mely csak bakeliten van meg, a másik a High Civilization. Darabja egy ezres volt. 1000 Ft-ot fizettem továbbá egy extended Phil Collins lemezért, melyet sajnos nem remastereltek anno, így most már az is megvan. A Bon-Bon: Swing című albumát is ennyiért vásároltam meg. Megvettem továbbá még Britney első albumát, és Bruce Springsteen: Lucky town című lemezét, amely a Human Touch testvéralbuma. Azt az albumot 2004-ben vettem meg még a Duna Plázában. A lemezvadászat végén egy Phil Collins kislemezt, az Against All Odds singolóját tudhattam a magaménak. Eléggé elfáradtam, mert sokat mentem és nézegettem a lemezeket. A bőség nem ismert határokat. Valóságos extázisba kerültem. Vettem volna egy Genesis lemezt is, csak azzal az volt a baj, hogy a dvd-je nem volt meg. Egy szimpla tokban árulták az Abacab 2007-es kiadását, de ahhoz tartozik egy dvd is, melyet anno így forgalmaztak. Így nem kellett az album, mert a dvd-re is kíváncsi voltam. A lemez piacon az árusok többnyire saját lemezeiket árulták. Ezüstszabály nálam, hogy vásárlás előtt ellenőrzöm a CD-ket. Ha nagyon karcosak, akkor nem viszem el. Kisebb felületi karcocskák még beleférnek, de annál nagyobbak nem. A lemezek, melyeket veszek azok használtak, de így jóval kevesebbe kerülnek. Max. a tokokat kell cserélni, amely nem probléma nekem. Számos olyan lemezem van, amelynek már korábban volt gazdája. Némelyik darab CD füzetébe kézzel vannak írva nevek, matricák ragasztva, de akad olyan, amibe bele van firkálva egy picit. Nem vészes hibák. Azért az meglep, hogy a lemezpiacon árultak karcos lemezeket is. Néha ez felbosszant, mert egy karcos lemezt kereskedelmi forgalomba nem szabad hozni! Nem is tesz jót a lejátszónak, ráadásul hiába is másoljuk fel a lemez anyagát, a hiba akkor is észlelhető lehet. Vannak emberkék, akik nem vigyáznak kellőképpen a CD lemezeikre. Akad olyan, aki a tokot töri el, de van, aki összekaristolja a lemez olvasófelületét. Ennek fő oka az, hogy nincs hallgatás után a tokjába rakva, vagy egyszerűen elejti a tulajdonos.

Én mindig vigyázok a CD-imre, és a többi lemezemre. Nem tudom azonban elkerülni, hogy sok-sok hallgatás után kisebb karcocskák keletkezzenek, mert ez sajnos természetes. Én ahányszor veszek egy CD-t, azt felteszem a gépemre, egy archívumba, hogy eltegyem magamnak így is. A gépre feltett zenei anyagokat a telefonomra teszem, hogyha elmegyek valahova, akkor útközben tudjak zenét hallgatni. Itthon pedig a CD-ket hallgatom. Ha átmegyek a nővéremékhez akkor viszek az átvivős lemezekből. Olyan CD-im is vannak. J

A mai lemezbörze jól sikerült. Most egy ideig nem megyek, majd csak később. Megvárom, míg nagyobb lesz a választék. Normális, kedves kiszolgálás volt. Jól éreztem magam nagyon.

B E N

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.