2017. szeptember 3., vasárnap

SOROZATAJÁNLÓ: Tierra de pasiones



A 2006-os telenovellát több mint 10 évvel ezelőtt forgatta le a Telemundo TV társaság. Ez Gabriela Spanic harmadik ottani sorozata és az első, ami a plasztikai beavatkozásai után készült. Köztudott hogy a népszerű telenovellasztár számos plasztikai műtéten esett át, ami sajnos eléggé tönkretette a szépségét. A Prisionera volt az utolsó olyan szériája, amiben még a természetes szépségét láthattuk. Azt a sorozatot 2004-ben készítették. Nálunk Magyarországon csak 2015-ben sugározta az RTL klub.

A Tierra de pasiones Magyarországon is ment 2009-ben Második esély címmel, amelyet szintén az RTL klub vetített le. Amikor megtudtam, hogy ők adják le meglepődtem, mert nem gondoltam volna arra, hogy ők vásárolják meg a telenovella sugárzásának jogait. A sorozatnak nagy sikere lett olyannyira hogy szintén meglepő módon a Duna és a Duna2 csatorna is műsorra tűzte. 2012-ben az egykori Zone Romantica is sugározta, persze más szinkronnal.

Akkoriban mikor a Tierra de pasiones-t forgatták már tudtam a sorozat létezéséről, ugyanis abban az időben nagy telenovella rajongó voltam és sok olyan témával kapcsolatos weboldalt nézegettem. Az egyik a serials.ru, amelyet sajnos megszüntettek. Ott és más telenovellás portálon láttam képeket a Tierrából. Promóciós képeket, epizódképeket. Úgy vagyok egy sorozattal, hogy amikor olvasok róla, attól még nem tudom milyen, így téves következtetéseket szoktam levonni. Ugyanez volt anno a Dame chocolate esetében is.

A Tierra de pasiones, eredeti címén: Szenvedélyek földje egy jól kidolgozott 172 részes amerikai telenovella. Ahogy a korábbi sorozatokban, itt is beletettek felesleges haláleseteket és valahogy egyes karakterek sorsával sem voltam megelégedve. Ráadásul, ahogy az lenni szokott olyan szereplőket is betettek, akiknek nem szabadott volna ott lenni.

A történet Valeria San Román-ról szól, akinek az apja a velejéig gonosz Don Chema a családi borászat vezetője. Chema és Valeria között sosem volt jó a viszony, a férfi mindenáron férjhez akarja adni a lányát, hogy megszabaduljon tőle, ezért felbérel egy férjet, hogy csábítsa el, vegye el, majd így távolítsa el a háztól Valeriát. Ez azonban nem sikerül, mert Valeria ezt megtudja. Csalódik a férfiakban. Egyik nap a szomszéd birtokra érkezik Francisco Contreras, aki megdöbbenve tapasztalja, hogy az idős édesapja egy nála jóval fiatalabb nőt vett feleségül. Marcia, az ifjú nej miatt az idős birtokosnak szinte minden vagyona elvész. Amikor Francisco apja megtudja, hogy a felesége csak a pénze miatt ment hozzá, és mert gúnyt űzött az érzéseiből öngyilkos lesz. Francisconak meg kell mentenie a családi vállalkozást és ezért a városból a birtokra költözik és megismerkedik Valeriával. Egymásba szeretnek ugyan, de a nő tartózkodóan bánik a férfival. Több részletet nem szeretnék elárulni, ajánlom figyelmébe mindenkinek.


Jó sorozatnak tartom a Tierrát. Egyrészt mert remek a története, a helyszín és a sorozat karakterei is. Gabriela Spanic itt egészen más arcát mutatja meg. Korábbi sorozataiban mindig olyan szerepei voltak ahol hagyta magát bántani. A Tierrában viszont nem! Nekem ez nagyon tetszett! Valeria karaktere erős, határozott, és ha kell, hát üt! Persze az erős nő arca mögött is van szenvedő karakter, de ez minden sorozatban így van. Először a dvd változatát láttam, amely egy 4 lemezes kiadvány. A Xenon Pictures forgalmazta. A telenovella 12 órás vágott változata 3 lemezen van rajta, a 4-es extra dvd, amelyben bepillantást nyerhetünk a sorozat kulissza titkaiba és megmutatják azt is hogy készültek az előzetesek. Beszélgetéseket is láthatunk a szereplőkkel. Amikor az RTL klub műsorra tűzte a sorozatot akkor a magyar premier előtt a Fókuszban megmutattak néhány magyar interjút. A dvd változat is tartalmaz egy eredeti promót. Én láttam az egész sorozatot magyarul, de nekem a dvd változat tetszik, mert abban nincsenek szerencsére azok a jelenetek amelyek zavarnak. 

A dvd változat borítója és menülapja



A sorozat indulását követően és előtte már jelentek meg cikkek és ezeket mind beszkenneltem. Az Acasa-s poszter is megvan nekem amelyet ajándékba kaptam.  
 













  Képek a dvd változatból


További képek: 
http://benovelas.hu/index.php/telenovellak/item/142-tierra-de-pasiones-masodik-esely


A dvd változat sajnos egyik főcímet sem tartalmazta. Azokat anno külön felvettem magamnak. A sorozat magyar nyelvű bakijait a Duna TV sugározta, mivel az RTL klub nem adta le a végének bejátszásait. A második főcím tartalma pedig durvának minősült így azt csak a Zone Romantica adta le. Az RTL jócskán megvágta a sorozatot, ami persze érthető, hiszen tizenévesek is nézték a telenovellát. Vágatlanul a Zone Romantica sugározta. 


Ahogy a Perlában Perlának, úgy Valeria haja is változott a Tierra folyamán. Nekem jobban bejött az a frizurája, amely az első részekben volt. Sokkal jobban illett Gaby Spanic-hoz ez a hajviselet, mint a későbbiek.

Akinek felkeltette az érdeklődését ez a sorozat, az a neten megtalálja magyar szinkronnal.

B E N



1 megjegyzés:

  1. Az lenne a kérdésem hogy pontosabban kiknek nem volt szabadott szerepelni a Tierrában? mert ezt valahogy nem értem

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.