2017. szeptember 20., szerda

A SIMILI/SIMILARES SZTORI

2015-ben jelent meg Laura Pausini Simili/Similares című lemeze. Olasz és spanyol nyelven. Magyarországon olaszul lehetett kapni 2 lemezes deluxe és egylemezes változatban. Én a deluxe verziót vettem meg 5000 Forintért az Aréna Plázában. Az első lemez az album dalait tartalmazó CD, a második pedig egy DVD, amin a Simili/Similares történetét mutatja be. Extra meglepetésként a Per la musica/Es la música című dal videóklipje látható rajta. Meglepett, mert amikor a Similit reklámozták akkor a Lato destro del cuore című dalt mutatták csak meg.
 Tűkön ülve vártam, hogy egy másik dalt is hallhassak az akkori új lemezről, de meg kellett várnom a megjelenést. Először Olaszországban, majd az USA-ban is megjelent. Ebben az időben fedeztem fel a Spotify zenei oldalt ahol szerencsém volt az olasz megjelenés után végig meghallgatni a Similit. Nagyon tetszett! Egyik nap édesanyám megkért arra, hogy vegyek neki valamit az Aréna Plázában és akkor benéztem a Média Marktba. 4999 Ft-ért lehetett kapni olaszul a Simili-t. A spanyol változatával akartam meglepni magam karácsonyra, de az 5699 Ft volt, ha megrendelem. Választottam az olasz változatot. 700 forintot takarítottam meg és nyertem mellé egy extra dvd-t. Nagyon boldog voltam, hogy megvettem. Először Laci barátomnak írtam meg sms-ben hogy megvan a lemez, majd mikor megjöttem akkor Lujzimnak mutattam meg. Akkor még csak 2 és fél éves volt, de ő is örült neki. Abban az időben az újságom még BN Program volt és nem volt elég tartalmas. A Simili/Similares közelgő megjelenéséről írtam csak még.
A lemezvásárlás után (2015.)




A Deluxe változat

A Simili/Similares egy új zenei korszak kezdete Laura Pausini karrierjének. Az énekesnő mögött több mint 20 évnyi zenei múlt áll. A Simili/Similares borítóján a zöld természet látható, benne pedig az énekesnő. Egy új zenei korszak, a természet újjászületése indul útnak. A zöld környezet a fiatalságot szimbolizálja. A borító hátán további fiatalok láthatóak. A lemez tartalmazza az énekesnő dallamainak megszokott hangulatos világát, de mellette az új, pergősebb zenei stílus is helyet kap. Ezekből szerencsére nincs sok. A Simili egy erős négyes osztályzatú, amit többször meghallgattam már az elmúlt két év alatt, ám az extra dvd-t csupán ma ismertem meg igazán. 


Az extra dvd-ről előtte azt hittem, hogy egy dokumentumfilm, és a Per la musica című klipjét nézegettem meg. A többit azonban csak ma. Gondoltam, hogy megtekintem és nagyon meglepődtem. Laura Pausini egy réten sétál és különböző fehér ajtók állnak ki a földből. Az énekesnő minden ajtó mögött egy videóklip részletét mutatja be, amely az albumon szereplő dalokból készült. Ezeket a klipeket ismerem, hisz a youtubeon mind fent vannak. A Per la musica került fel csak később.

















Képek a dvdből. 
Nagyon hangulatos és megható pillanatokat tartalmaz. A telenovella rajongók bizonyára felismerhették Christián de la Fuentét aki a Hazugságok hálójában, Vad szív és a Szív parancsa című sorozat szereplője. Az egyik klipben Laura Pausini kislánya és férje is benne van.

A Simili és a Baci Perugina
 Egy korábbi cikkemben megírtam hogy a népszerű olasz csoki, a Baci Perugina reklámjának zenéje a Simili. A cikket itt olvashatjátok el bővebben.


2015-ben nagy izgalom volt Olaszországban, amikor megjelent Laura Pausini albuma. A Simili nagy sikert ért el és Grammy díjat is nyert. Egy évvel később 2016-ban a Laura Xmas és Navidad került a boltokba, amely az énekesnő karácsonyi lemeze.

A Simili néhány Média Marktban még elérhető, így érdemes lecsapnia rá azoknak, akik megismernék ezt a csodás albumot. Egylemezes változatban is árulták 3799 forintért.

A Simili limitált példányszámban, bakelit változatban is megjelent, amely 2 nagy fekete korongon tartalmazza az album dalait.

B E N


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.