2024. május 28., kedd

A LATIN ZENE ÉVE 2024.: EROS RAMAZZOTTI

E hónapban Eros Ramazzottiról fogok készíteni egy összefoglaló cikket. Az idei Latin zene éve sorozat következő állomásában röviden összefoglalom az énekes albumairól szóló élményeimet és természetesen most is lesz egy értékelés emléklapokkal.

Eros Ramazzotti zenéjét 1997-ben ismertem meg a Piú Bella Cosa című dal által. Az énekes zenéit azonban 2002-től kezdtem hallgatni intenzíven. Az év elején vettem meg kazettán a 2000-ben megjelent Stileliberót, majd ugyanazon év tavaszán a Dove c’e musicát. Az utóbbi nagy sikert aratott nálam. Azon található a Piú Bella Cosa című szám. 2002 őszén az 1997-es Eros válogatást vásároltam meg kazettán, melyről még nem tudtam, hogy az egy speciális válogatás. A Terra Promessa című dal lett egy nagy kedvencem az albumról. Ezen a válogatáson található a Cose della Vita című szám is, amelyet Eros Ramazzotti együtt énekelt Tina Turnerrel. 2002. december 30-án vásároltam meg az első Eros CD-m, a Tutte Storie-t, amin a Cose della Vita eredeti változata található. Az album 1993-as.

2003-ban jelent meg Eros Ramazzottinak a 9. albuma, amelyet még kazettán vásároltam meg. Aznap szereztem az új albumhoz egy szórólapot, amelyben a Budapest Sportarénás lemezbemutató koncertjét reklámozzák. 2005-ben vettem meg a következő Eros albumot, de azt már CD-n. Ez volt a Calma Apparente, melyet akkoriban még közepesnek ítéltem meg. Amikor 2009-ben megjelent az Ali E Radici, azt nem vettem meg egyelőre. Csak 2012-ben került rá sor, amikor könyves deluxe kiadást szereztem be. 2009-ben vásároltam meg CD-n a Dove c’e musica, Stilelibero és a 9. albumot.

2012 karácsonyán megkaptam az akkori Noi című albumot, melyet nem igazán szerettem, mert a stílusa kissé eltért a megszokottól. Én túlságosan modernnek ítéltem meg. Ennek ellenére néha elővettem a lemezt. 2015-ben szintén karácsonyra megkaptam a Perfettót, amelynek már jobb hangulata volt. Főleg mert Eros egy különleges karácsonyi dalt is készített. 2016-ban lehetőségem adódott arra, hogy részt vehessek életem első Eros Ramazzotti koncertjén, amely akkoriban a Perfetto lemezbemutatója volt.

A 2016-os koncerten fotóztam ezt a képet

2018-ban jelent meg Eros Ramazzottinak a Vita ce ne című albuma, amely annyira tetszett, hogy sárgászöldes bakelitlemezen is megvásároltam. J Sajnos a 2019-es koncertjéről nem sikerült szórólapot szereznem, pedig lehetőségem lett volna rá. 2019-ben nehezen, de sikerült elmennem a lemezbemutatóra, amelyet szintén a Budapest Sportarénában rendeztek meg.

2021-ben Eros Ramazzotti a Noi és a Perfetto kivételével a korábbi lemezeit kiadatta új, színes bakelit változatban. EROS21 jelzéssel. Mindegyik lemezen volt egy reklámos matrica, melyeket minden album borítójára ragasztottam, ugyanis azt akartam, hogy a menthető matricák méltó helyekre kerüljenek.

2022-ben vásároltam meg a hiányzó EROS21 darabokat. Közben néhány kislemezt is sikerült megszereznem a Musicland-nek köszönhetően. Eros Ramazzottiról tudni kell, hogy nemcsak olasz nyelven, de spanyolul is kiadta az albumait. Néhány bakelit lemezt ilyen nyelven vásároltam meg. J

2022 szeptemberében jelent meg Eros legutóbbi albuma a Battito Infinito, melyen Alejandro Sanzzal is énekel egy szenzációs duettet! Az Eccenzionali című szám lett nálam listavezető sláger! J 2023-ban a Budapest Sportarénában zajlott le a Battito I nfinito lemezbemutató koncertje, ám sajnos a régi slágerekről szólt leginkább az egész. Külön koncertalbumot készítettem hozzá. J Külön pólót is sálat vásároltam emlékbe. Mindkét ereklye fontos érték nekem. J


Most e hónapban 7 Eros Ramazzotti albumnak adtam értékelő emléklapot, és természetesen számonként is adtam egy-egy osztályzatot. Most ez lesz az utolsó emléklapozás, mert a következő hónapokban egyetlen lapon lesznek feltüntetve a lemezek, de az osztályzások külön cikkekben fognak történni. Az új emléklap kétoldalas lesz és sokkal korszerűbb. Most az Eros Ramazzotti kiválasztott 7 albumát itt külön táblázatban fogom feltüntetni és egyben értékelni. Lássuk!

ALBUMÁNAK CÍME:

KIADÁS ÉVE:

ÉRDEMJEGY

KIEMELT DALOK

Tutte Storie

1993.

¾

Cose della vita, Un Grosso no

Dove c’e musica

1996.

4

Piú Bella Cosa, Lei Pero, Buona Vita

Eros

1997.

4

Terra Promessa

Stilelibero

2000.

4/5

Lombra del Gigante, Un angelo non é

9

2003.

4

Ti Vorrei rivivere

Vita ce ne

2018.

4

In Primo Piano

Battito Infinito

2022.

4

Ama, Eccenzionali

 

EGYÉB ÉRTÉKELÉSEK:

ÉRDEMJEGY:

Zenei magatartás/Szorgalom

4

Összteljesítmény

4

Kiemelt album szerinti teljesítmény

4

Az emléklapok külön beszkennelve találhatók a blogomban. Az újságban pedig az eredetiek értékelve. 







BEN

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.