2024. május 27., hétfő

ELSŐ EMELET KONCERT ÚJPESTEN GYERMEKNAP

Amikor Victorral szerdán találkoztam akkor felajánlotta, hogy elvisz engem Első emelet koncertre, amelyet május 26-án rendeztek meg Újpesten. Az alkalom nem volt messze az Újpest-központ metróállomástól.

Gyermeknap volt. Ha már felnőtt is vagyok, nagyon szeretek néha gyerek lenni. J Az újpesti forgatagban sokan voltak, de szerencsére kényelmesen helyet találtunk Victorral a koncerten. Régi vágyam volt egy Első emelet koncertre menni. Évekkel ezelőtt szerettem volna részt venni az egyiken, de sajnos nem kaptam rá jegyet. Most gyermeknapon sikerült pótolni. J

Voltak dalok, amelyeket nem ismertem, de slágerszám is felcsendült. Patkó Béla, Kiki az Első emelet frontembere. Róla először akkor hallottam, amikor gyerekkoromban láttam Zoltán Erikával egy zenés műsorban, a Filmslágerek magyarul-ban. Az egy fergeteges műsor volt, melyben Zámbó Jimmy, Szulák Andrea, Jakab György és Gergely Róbert is fellépett. Akkor még óvodás voltam és nem ismertem az Első emelet együttest. Csak akkor szereztem tudomást a létezésükről, amikor a Linda című sorozatot néztem. Az Első emelet a Pop-pokol című részben volt. Akkor tetszett meg először a zenéjük. Nővérem is nagyon szereti a zenekart. Anno vettünk egy bakelitlemezt is az antikváriumban, Az volt a 3. albumuk. Fekete-fehér lemeznek hívom. J  




Élőben látni az Első emeletet hatalmas élmény volt! Egy új kedvenc dalom is lett tőlük. Ez a Megyek a szívem után. Kiderült, hogy ez későbbi számuk. 2010-ben készült. Mivel ugye nem hallgatok annyi magyar zenét, így ezt csak most ismertem meg. Nagyon tetszett!


Felcsendült A Táncosnő, A film forog tovább, a Madame Pompadour, az Angyali vallomás és sok más ismert szám. Sajnos A szerelem él és a Labirintus nem volt. Nekem ezek a nagy kedvenceim az együttestől.

Életemben először esett meg velem azt, hogy tanúja voltam egy koncerten történő áramszünetnek. Nagyon vicces volt! J Amikor a Valahová valakivel című dal indult volna a fények szóra elment az áram. Az együttes improvizált, megmentették a menthetőt. Amíg kiküszöbölték a bajt, addig doboltak. Egy amolyan akusztikus kiselőadást tartottak a közönségnek. Pár percig tartott csak az egész, utána ott folytatódott a koncert ahol abbamaradt. A tömeg jól viselte a nem mindennapi helyzetet.




Néha én is ide-oda táncolgattam egy helyben állva, közben 10 dalt vettem fel emlékbe:

01. ANGYALI VALLOMÁS

02. VALAHOVÁ VALAKIVEL

03. SORSVONAT

04. MEGYEK A SZÍVEM UTÁN

05. MADAME POMPADOUR

06. ÉDES ÉVEK

07. TÁNCOSNŐ

08. NÉZELŐDÜNK

09. CSAKAZÉRTIS SZERELEM

10. A FILM FOROG TOVÁBB

Kissé más volt a slágerek stílusa, hisz élő koncertes változatokról van szó. Az Állj, vagy lövök! című számot nem vettem fel, mert ez a feldolgozás sajnos nem nyerte el a tetszésem. Egy koncerten sokszor változik az eredeti dalok stílusa. Sok esetben másképpen adják elő. Van, aki akusztikusan, van aki pörgősebb változatban mutatja be a színpadon. Ez előadófüggő.

Akármennyire is idős volt már az Első emelet csapata nagyon jól bírták a koncertezést. A lényeg, hogy önmagukat adták, ez pedig nagyon fontos volt. Modern és klasszikus előadást nyomtak le. Nemcsak idősebb korosztály volt jelen a bulin, hanem hozzám hasonló fiatalok és fiatalabbak is. Az Első emelet zenéjét anno sokat hallgattam bakelit lemezről, ill. a netről. Anno vettem egy dvd-t is, ami videoklipek és más értékes zenei anyagok vannak. Ez a Best of…1.


1982-ben alakult meg az Első emelet. Az 1985-ös koncertjükön vették fel a Linda: Pop-pokol című részét. Az epizódban hangzott el a népszerű Táncosnő című dal.

Az Első emelet diszkgráfiájába a neten hallgattam bele és olyan kedvenceim lettek, mint A táncosnő, Labirintus, Szakíts, hogyha bírsz, Időgép, Önarckép, A film forog tovább, Édes évek, Madame Pompadour, Angyali vallomás, Sorsvonat, A szerelem él, Szakíts, ha bírsz!, Csakazértis szerelem, Baba Jaga, Bújtass el!, Megyek a szívem után.

Ezek a számok megunhatatlan különlegességek. J Az Első emeletből CD-kre nem igazán találtam sehol, mert sokuk ritkaságnak számít. A 2000-es évek elején sok klasszikus magyar lemezt kiadtak CD formátumban. Csak rövid ideig lehetett azokat kapni. 2004-ben jelentek meg az Első emelet albumok CD-n.

Általában a koncertek az ismertebb dalokat tartalmazzák. Épp úgy, mint a válogatásalbumok. Ki tudja milyen verzióban énekelték volna a többi kedvencem. Sokszor az eredeti változatok a legjobbak.


Hatalmas sikert aratott az Első emelet újpesten! A tömeg tombolt, volt érdeklődés dögivel. Kicsit még néztem volna tovább a koncertet, de sajnos nem volt annyira hosszú. L Megtudtam, hogy tavaly is volt újpesten egy koncertjük. Szintén gyermeknapon. Lehet, jövőre is elmegyek ha lesz. Nem hagynám ki! J


Jó hogy nem esett és hogy nem volt hideg. Féltem picit, hogy elmossa az eső a koncertet. Emlékszem mikor édesapámmal évekkel ezelőtt a Cirkuszhercegnőre mentünk és a vihar miatt meg kellett szakítaniuk az előadást. Amikor most az Első emelet koncerten voltunk Victorral és elment az áram akkor hasonlót éltem meg, de pár perc múlva folytatódott az előadás. Sajnos az ég felhős is volt. Szerencsére rendben lezajlott az Első emelet koncert. Victorral picit még időztünk a helyszínen. Nagyon hangulatos volt az este. Már itt a nyár. Néhány nap múlva itt a június. Nehéz hónapon vagyok most túl. Szükségem volt egy kis kimozdulásra. Rég voltam koncerten. Örültem, hogy eljutottam az Első emeletre. J  Amúgy én a másodikon lakom. J




Victorral a 3-as metró felé siettünk. Szerencsére alig voltak a szerelvényben. Vasárnap késő este volt, járatritkítások vannak ebben az időben.

A 4-6-ossal mentünk hazafelé. Victort elkísértem a 2B villamosig, onnan hazasétáltam. Fáradtan léptem be a szobám ajtaján. Most nem volt erőm a 30 perces tornát végigcsinálni. Inkább hamar lefeküdtem. Folyamatosan alvásbajaim vannak, és sajnos későn fekszek le, de nagyon korán kelek. Nem tudok visszaaludni. Valamikor már 7 után fent vagyok. Megpróbálok 23:00 és 0:00 között ágyba bújni, de az elalvás kissé nehezen esik. Pedig nagyon sokat mozgok. Erről részletesen egy másik cikkben írok.


Készítettem egy házi Első emelet lemezt, amelyen a 10 koncertes szám hallható és látható. Mivel magyar zene nem merem megosztani sehol sem, mert letilthatják. Így jártam anno a margitszigeti Demjén koncerttel. Képeket azonban hoztam. Nem is keveset! J

BEN

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.