Idén novemberben veszi kezdetét a
budapesti 3-as metró felújítása melyet 2019-re fejeznének be. Az hogy
novemberben véleményem szerint elég nagy hülyeség, főleg hogy a legrégebbi
szakasz, a Nagyvárad tér és a Deák tér egyelőre „pihenhet”. 40 éves a szakasz!
1976. december 31-én adták át az utasoknak. Az állomások nagyon lepusztult
állapotban vannak, az alagútban víz folyik, az elmúlt években történt folyamatos
síncsere csakis átmeneti megoldást nyújtott. Mivel a legidősebb metrószakaszról
van szó, érdemes lett volna már ebben a hónapban elkezdeni felújítani, és akkor
október végére elkészülne és a többit később. A 2-es metróval is úgy történt,
hogy szakaszosan zárták le a vonalat és 3 hónap alatt legalább 3 állomást
felújítottak. Mivel novemberben egyszerre indulna meg a munka a Nagyvárad tér
és Kőbánya Kispest, Lehel tér és Újpest központ között akkor a 40 éves 6
metrómegálló 3 hónap alatt simán elkészült volna, hogy kevesebb legyen a káosz.
Így a legkritikusabb szakasz túlesett volna a rekonstrukción. A nyári szünetben
nincs iskola, kevesebb utasnak lennének kellemetlenségei. Moszkvából nemrég
érkezett meg az első felújított metrószerelvény, amelynek fekete és fehér színe
van. Épp olyan, mint a 2-es és a 4-es vonalon futó Alstomnak. Én személy
szerint örülök annak, hogy orosz metró lesz a 3-ason, mert igazi
metróhangulatot ad. Megszoktam. Gyermekkorom óta szeretek metrózni. A téli
felszíni világból meleg menedéket nyújtott. Édesanyámmal reggelente mindig a
3-as metróval mentünk a suliba, de át kellett szállni a Deákon a 2-es vonalra. És
mikor egyedül jártam iskolába mindig metróval jöttem haza. Remélhetőleg nem
veszik el úgy a jelenlegi 3-as metró állomásainak hangulatát, ahogy a 2-es
vonallal tették csak hogy olcsóbb legyen. A szocialista metró építészete nekem
nagyon bejött. Változatos, színes, mesés kőburkolatosak voltak a 2-es metró
állomásai. Aztán a rekonstrukció során ezek többségét eltávolították, hogy
fémes, fehér és ízléstelen burkolattal csúfítsák el. Félő hogy a 3-as vonal
felújításakor is ez történik. A felújításra váró szakaszok véleményem szerint
jobb állapotban van, mint a legrégebbi szakasz. A legfiatalabb része az Árpád
híd és Újpest központ közötti. A padok és a falak kopottak, de úgy gondolom
nincs annyira rossz állapotban és ráérnének azt a részt átalakítani. A rekonstrukció
során kiszednek minden kábelt, sínt az alagutakból és új szigetelést kap, hogy
a talajvíz ne szivárogjon tovább. Ez ugyanis a jelenlegi síneket tönkreteszi és
veszélyessé válik a pálya. Az alagút szigetelése mellett új síneket fektetnek
le. A megállók is új külsőt kapnak. A 2-es metró rekonstrukciója során úgy
építették át a pályát, hogy a metró halkabb legyen, de ugyanolyan hangosnak
tartottam. Építettek menekülőpályát is. A 3-as metró Budapest leghosszabb
vonala. Tervbe vették, hogy Káposztásmegyerig meghosszabbítják. Eleve annak
idején úgy tervezték, hogy az lenne a metró végállomása, de 1990 óta Újpest központig
járnak a szerelvények. Ha nem húzták volna annyi éven át a 3-as metró felújítását,
akkor ugyanúgy történne az átalakítás, mint annak idején a 2-es metró esetében.
Eleve meg kellett volna várni 2007 végéig a rekonstrukció végét, aztán a
következő évben 2008-ban elindítani a következő felújítási sorozatot.
Elképzelhető hogy a 3-as metró átépítése kapkodott formában zajlik majd és
hibák keletkezhetnek. Ez majd kiderül, ha a teljes vonal felújítása
befejeződik.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.