2019. augusztus 18., vasárnap

LUIS FONSI KONCERTEN



Én, István barátom és a sógorom elmentünk Luis Fonsi koncertjére, amelyet a Budapest Sportarénában tartottak meg. A nézőtéren meglepően kevesen voltak és a színpad is úgy volt elrendezve, mint annak idején a Hófehérke előadáson.

A Luis Fonsi koncert kb. negyed 9 után kezdődött el. Szinte csak az új lemezéről, a Vida-ról voltak számok, de elhangzott néhány régi dala is. Nem meglepő, hisz a magyarok a Despacito-ról ismerhetik és a korábbi lemezeit nem hallhatták. Én igen, hisz 2005-ben a Paso a Paso című albumot az egykori Music Store-ban vettem meg, amely abban az időben új albumnak számított. Barcelonában a Tierra Firme és a Palabras del Silencio lemezeket vásároltam meg 2011-ben. Idén a Média Marktban pedig a Vida-t.

Luis Fonsi budapesti koncertje szenzációs volt! Remekül éreztem magam és felvettem néhány dalt is. Nagy dolog volt nekem az, hogy részt tudtam venni ezen az eseményen, ugyanis amikor Luis Fonsi a Budapest Parkban lépett fel, akkor nem volt rá jegy. A Sportarénában nagyon látványosak voltak a színek, a hangulat és sok más.






















Quién te dio eso

Sajnálatos és (nem)meglepő módon a koncert nem volt másfél óra sem! A facebookon úgy volt meghirdetve, hogy 20:00-23:00-ig, de később kezdték és korán lett vége. Ez eléggé rosszul esett, mert arra számítottam, hogy szünet következik, azután pedig folytatódik a show. Bosszantó módon, amikor kimentem kifizetni a pattogatott kukoricát akkor a pincér mondta meg, hogy csak ennyi volt a koncert. A kedvenc számom Luis Fonsitól, az Imaginame sin ti nem is volt! L

koncert után

Nem kellene meglepődnöm a koncert rövidsége miatt, hisz információim szerint a Budapest parkban is hasonló hosszúságú volt, mint az arénában. Más országokban Luis Fonsi hosszabb koncerteket ad. Mit is lehetne várni nálunk? Az magyarok a Despacito miatt ismerték meg az énekest, pedig Luis Fonsi már 1998 óta énekel és albumokat csinál! A sógorom szerint azért voltak kevesen és azért lehetett vége hamar, mert a hosszú hétvégére volt időzítve az előadás. Á, dehogy! Itt nem erről van szó! Jól tudom én mi a helyzet! A magyarok nem a latin zenére vannak rákattanva. Magyarországon a metál, illetve az új, énekeseknek számító emberkéket hallgatják leginkább, mert azt hiszik egyesek, hogy ettől lesznek menők. Nem arra célzok, hogy csak a latin zenét hallgassák az emberek, hanem azt szeretném jelezni, hogy ez a műfaj eléggé ki van szorítva a hazai piacról. Nem kap annyi lehetőséget, mint amennyit kellene. A rövid Luis Fonsi koncert ugyan nagyon tetszett, de többet vártam ettől az előadástól. Szomorú voltam és kissé csalódott. A latin zene többet érdemelne. Ha belegondolok abba, hogy mennyire vágyom egy Alejandro Sanz, Laura Pausini vagy egy Phil Collins koncertre. Az megfizethetetlen számomra. Eleve a jegyárak borsosak, ráadásul az útiköltség úgyszintén. Magyarnak születtem, de a lelkem latinos. Mindig is hangulatember voltam, aki az újítás mellett áll. A latin zene számomra különleges volt és lesz mindig. A telenovelláknak köszönhetem ezt a csodás zenei világot! Ezt sokan képtelenek megérteni. Jókedvet és nyugalmat is tud árasztani. Épp úgy, mint Kenny G muzsikái. A Luis Fonsi koncerten a romantikus dalok tetszettek a legjobban. Azokat fel is vettem. Néhány héttel ezelőtt pedig a Westendben volt reklámpapír a koncertről. Szerencsém volt, mert nem mindenhol volt elérhető.



Sógorom a koncert után hazavitt engem, de előtte elhajtottunk a Nyugatiba, hogy István barátom haza tudjon menni Nagymarosra. Amikor én is hazaérkeztem a képeket kiválogattam, és a videók egy részét is feldolgoztam. Kb. 45 perces anyagot rögzítettem a koncertből, melyet elteszek magamnak emlékbe. Nem tudni, hogy Luis Fonsi eljön e még Magyarországra. Az énekes néhány szót mondott magyarul, ami szintén elhangzik a videókban. Remélem a Vida Tour megjelenik koncertes dvd formájában. Persze nem a magyarországi koncertre gondolok, hanem egy másikra. Tuti megveszem majd.   

BEN

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.