2017. április 23., vasárnap

Filmajánló: Üzenet a palackban

A héten megvettem egy kedves barátnőm kedvenc filmjét, az Üzenet a palackban-t dvdn. Tegnap késő délután betettem, hogy megnézzem, mert nagyon kíváncsi voltam erre a filmre, és tudni szerettem volna miért is tetszett a barátnőmnek.

A film egyik zenéjét Laura Pausini énekli:


A film nagyon érzelmes és szomorú. Egy elvált nőről szól, akinek van egy fia. Egyik nap a tengerparton futva belebotlik egy homokba ágyazott üvegre, melyben egy levelet talál. Egy férfi szomorú hangvételű írása nagy hatással lesz a főhősnőre, Theresára, aki hamarosan kideríti, hogy ki az az ember, aki ennyire maga alatt van. Egy csendes, tengerparti városkába érkezik, ahol személyesen is találkozik a szomorú férfival, Garrettel. Nem árulja el neki, hogy miért kereste meg. Lassacskán megismeri a férfi életét. Garrett felesége egy súlyos betegség miatt meghalt és ezt a férfi nem tudja feldolgozni. Az imádott kedves halála mély nyomokat hagyott benne és nem tudja elengedni. Minden tárgyat úgy hagyott, ahogy a felesége akkoriban. 

A film megmutatja nekünk azt, hogy egy igaz szerelmet a halál sem tud tönkretenni. Felvet bennünk egy fontos kérdést: Lehet e kétszer szeretni? Egy új kapcsolat lehet annyira erős, mint az előző? Az biztos, hogyha valakit nagyon szeretünk és elveszítjük, akkor nagyon fáj! Én voltam szerelmes és tudom milyen szenvedni valaki miatt, aki nem viszonozza, és ráadásul tudom, hogy soha nem lehet az enyém, mert valaki mást szeret. Ha egyszer a szerelem lángja megégeti a szívünk, lelkünk akkor olyan heg marad, amely soha nem múlik el. Nincs az a plasztikai műtét, ami eltávolítja a szerelem okozta sérülést. Amikor tegnap megnéztem az Üzenet a palackban-t sok esetben magamra ismertem. Én is úgy voltam, mint Garrett. Akibe én szerelmes voltam ő ezt nem tudta. Verseket írtam neki, vezettem egy füzetet, amiben az érzelmeimről írtam. Sosem kapta meg őket. A füzetet elégettem, mert szégyelltem magam. Hogy miért? Félek szeretni. Lehet egy szerelmi, vagy baráti szeretet. Mindkét szeretettípus kockázattal jár. Ha elveszítem azokat, akiket szeretek a fájdalom leírhatatlan. Főleg akkor, ha a betegségem miatt távolodnak el tőlem.

Nagy hatással volt rám az Üzenet a palackban. A film helyszíne, a csendes tengerparti városka nekem ideális lenne arra, hogy leéljem ott az életem, boldogan, békességben.

Az Üzenet a palackban május 6-án este lesz a DUNA TV műsorán 20:40-től. Mindenkinek ajánlom ezt a filmet, mert nagyon megindító és érzelmes. Komoly mondanivalója van és remek hangulata. A filmmel kapcsolatban írtam mást is, ami SPOILER. Csak az olvassa el, aki kíváncsi a film további részleteire.

SPOILER
Az Üzenet a palackban vége nem tetszett. A film nagyon jó volt, de a végével elrontották. Amikor Theresa belépett Garrett életébe, a férfi életét megváltoztatta a nő felbukkanása. Theresa bátorította Garrettet hogy fejezze be azt a hajót, amit a férfi félbehagyott felesége halála miatt. Theresa türelmesen állt Garretthez és amikor a férfi végre elszánta magát arra, hogy újrakezdje az életét akkor a halál közbeszólt. Nagyon megrázott! Küszködtem a könnyeimmel, mert nem sikerült Garrettnek az újrakezdés. Halála előtt újabb levelet írt halott feleségének, melyben elbúcsúzott tőle. Amikor hajójával Theresához igyekezett viharba került és egy háromtagú család megmentésére sietett. Sajnos meghalt. Úgy éreztem magam a film után, mint amikor 2013-ban érettségi előtt a Túl barátságon-t néztem meg. Sírásban törtem ki. Amikor látok egy szerelmi történetet, ami halállal végződik, nagyon megvisel! Főleg az, ami előtte történt, mert eszembe jut az autizmusom és a kapcsolatépítési nehézségem. A filmben szereplők nem élnek autizmussal és így, ebből a szempontból könnyebb helyzetben vannak. Amikor sokszor elszánom magam arra, hogy mindent helyrehozok az életemben, akkor mindig történik valami. A sors úgy hozza, hogy ne legyen esélyem az újrakezdéshez. Újra ott kötök ki ahonnan elindultam és ez is egy óriási kudarc, melyet keserűség, fájdalom és megbántás követ. 2014-ben láttam egy mesét, a Fel!-t. Abban is az volt, hogy a főhős Carl nem tudta elengedni elhunyt feleségét és foggal, körömmel ragaszkodott a házukhoz, emlékeikhez és az álmukhoz, melyeket nem tudtak soha megvalósítani együtt, mert Carl felesége meghalt. Végül a sors másképpen hozta a dolgokat.

Az elengedés nem könnyű, sőt nagyon is nehéz, mert ha valakiket nagyon szeretünk akkor ragaszkodunk hozzájuk.

BEN

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.