2021. szeptember 17., péntek

CD AJÁNLÓ: GENESIS: THE LAST DOMINO? THE HITS

 



Nyáron előrendeltem a Genesis 2 lemezes válogatását, amelyről azt hittem, hogy koncertfelvételes lesz, de aztán kiderült, hogy rendes, remastered válogatásalbumról van szó. Ezzel nincs baj, csak meglepődtem rajta, hisz azt olvastam a neten hónapokkal ezelőtt, hogy voltak Genesis előadások és annak hanganyaga jelent meg CD-n és bakelit lemezen. Itthon derült ki, hogy nem így van. Meg is lepődtem azon, hogy egy zenei koncert miért nem jelent meg dvd formátumban. Mert nem is koncert volt, hanem válogatás.















Ezt a 2 lemezes válogatás CD-t azért jelentették meg, mert a Genesis idén ősszel turnéra indul és az ún. bevezetője ennek a körútnak. Karrierjük összefoglalója 2 CD-n, 4 fekete bakelit lemezen. A kiadvány CD füzetében különleges koncertes képek találhatóak.

 



Magyarosított posztereim

A borító pedig a 2004-ben megjelent, The Ultimate Collection bórítójára hasonlít, amelynek csak a The Videó Show változata van meg dvd-n. Én 2005-ben kaptam meg, mikor a pecsában lévő bolhapiacon voltam a nővéremmel és ő ott vette meg nekem. Videóklipes válogatásalbum. Épp olyan, mint Alejandro Sanz 91_04-es válogatása, hisz az is megjelent CD-n, majd külön videóklipes válogatás dvd-n.

A The Video Show borítója és reklámja egy 2004-es dvd katalógusból

Jó kiadvány a The Last Domino. Amikor anno Phil Collinsnak jelent meg a Rhino Records jóvoltából a 2 lemezes, deluxe remastered albumok azokat sorra megvettem, de az új Genesis kiadásokat nem. Ezek külön díszdobozban jelentek meg 2007-ben. Vannak olyan újrakiadások, melyek nem voltak meg korábban. Ez a Duke és a Wind&Wuthering. De az összes többi Genesis CD-m eredeti kiadású, nem remastered. Ez a Last Domino számomra jó, mert hangosabb, olyan dalok is vannak rajta, amelyek nincsenek meg és remek nosztalgikus élményt nyújt. Aki nem ismeri a Genesis zenéjét, de kedvet kapott hozzá akkor azt ajánlom, vegye meg ezt a kiadványt, mert nagyon megéri. Maga a csomagolás az, ami zavaró, mert jobban szeretem a műanyagtokos változatban kiadott CD-ket.     

A Genesis jövője

Szomorú azt látni, hogy Phil Collins és a többiek megöregedtek. Sokáig ők voltak a slágerlisták élén, de ma már más korban élünk. Nemrég olvastam Phil Collinsról, hogy beteg. Véleményem szerint nem szabadna elvállalnia a The Last Domino turnét. Phil Collins karrierje során már két végről égette a gyertyát. Úgy volt szóló énekes, hogy közben a Genesisben is volt és ez leterhelte az énekest. Elolvastam a Mindhalálig című életrajzi könyvében, hogy a keze is megbetegedett és az alkohollal is problémái voltak. Phil 1996-ban lépett ki a csapatból, majd helyét Ray Wilson vette át és 1997-ben jelent meg a Genesis utolsó albuma a Calling All Stations. Ray Wilson később szóló karrierbe kezdett. 2005-ben vettem meg egy lemezét, a The Next Best Thing-et, amelyet közepesnek ítéltem meg.

A Genesis életével kapcsolatos információkat is elolvastam Phil Collins életrajzában. Phil dobosként jelentkezett a csapatba, ahol Peter Gabriel volt a vezető. Később Peter kilépett és Phil volt az aki felvirágoztatta a Genesist. Én a Peter Gabriel féle Genesist nem szerettem, mert teljesen más volt a stílusa. Nemcsak azért, mert 70-es évekbeli volt, hanem mert túlságosan is más hangulatúnak találtam. Van egy 1976-os Genesis albumom, amely nagyon tetszett. Ez a Wind&Wuthering. Emlékszem, drágán is vettem a CD-t. J Véleményem szerint Phil Collins volt az, aki egybe tudta tartani a Genesist annak ellenére, hogy közben mellette saját albumokat is kiadott. Tony Banks és Mike Rutherford egy interjúban meg is jegyezték, hogy kissé irigyelték Philt a sikerei miatt. Volt is miért irigyelniük! Mert Phil Collins egy zenei csoda, aki számos remek albumot tett le az asztalra nemcsak szóló énekesként, de a Genesis tagjaként is! Ilyen tehetség nem biztos, hogy még egyszer lesz ebben az életben. Minden énekesben ott van az egyediség. Whitney Houston is egyedi volt. A hangja és a zenei világa is úgy volt csodálatos és varázslatos, ahogy volt.    

A Genesist 18 éves korom előtt hallgattam Phil Collins zenéjével együtt. Ahogy a The Last Domino-t hallgattam számos dolog jutott eszembe a múltam szép oldalából. Mert megfogadtam magamban, hogyha tehetem, csak a szép emlékekre szeretnék gondolni.

BEN

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.