2019. december 12., csütörtök

CUANDO SEAS MÍA (AMIKOR AZ ENYÉM LESZEL) DVD KRITIKA



Úgy döntöttem, hogy újra elkezdem nézegetni egykoron vásárolt spanyol nyelvű, vágott telenovellás dvd-imet. Elsőként még az évben az Amor del buenót tekintettem meg sokadik alkalommal, melyről írtam is cikket.




 



A Cuando seas mía (Amikor az enyém leszel) című sorozatot Magyarországon 2003. szeptember 1-én mutatta be a Romantica csatorna. Jó telenovellának tartottam és hosszú is volt. 238 részes, de eléggé nagy falat, mert a 200 feletti sorozatokat mindig annak tartottam. Kedvenc színésznőm Silvia Navarro a főszereplője, aki másodszor játszott főszerepet Sergio Basanez oldalán. Első közös sorozatuk az 1999-es Catalina Y Sebastian volt. Silvia Navarro 1998-ban, kedvenc sorozatomban a Perlában debütált, onnantól kezdve főszerepek sokaságát kapta. A 2001-es Cuando seas mía-ban egy kávészedő lányt, Palomát alakítja, aki édesanyjával évente ellátogatnak a Sanchez Serrano család birtokára, ahol a földbirtokos meghal és összegyűlik a család, hogy részt vegyenek a temetésen. Az egyik családtag Diego beleszeret Palomába és megbeszélik, hogy egy év múlva ismét találkoznak. Paloma szerelme után indul Európába, hogy megkeresse, de nem úgy alakulnak a dolgok, ahogy azt tervezte. Diego azt hiszi később, hogy Paloma prostituált lett, ezért elvesz egy másik nőt feleségül. Gondolom bizonyára ismerős lehet a sztori annak, aki a 2007-es Destilando amor-t már megnézte. A Romantica 2008-ban mutatta be Szerelempárlat címmel a sorozatot, mely a Cuando seas mía remake-je. Persze az Amikor az enyém leszel is az, mivel 1993-ban készült az eredetije Café con aroma de mujer címmel. A tequilát a Cuando seas mía miatt kedveltem meg. 





 

17 éves koromban láttam a Cuando seas mía-t. Megfogott nagyon a hangulata és öröm volt végignézni, ám mivel elég hosszú telenovella volt, a vége felé már kezdtem unni. Eléggé elhúzták a történetet és majdnem egy évig tartott. Diego karakterét nem szerettem. Nekem túlságosan is ellenszenves volt. Maga a történet jó, bár bizonyos karakterek nekem túl szélsőségesek voltak. Silvia Navarro, mint Paloma a történet elején eléggé naiv volt, később erősödött meg és lett csinosabb. Most persze nem fogom bemutatni a telenovella szereplőit, mert eléggé hosszúra sikeredne a cikkem. A lényeg az, hogy a Cuando seas mía-nak is megvan a maga tanulsága. Van egy család, akinek mindene megvan, de mégsem boldogok. A családtagok fele eléggé pénzközpontú. Főleg Fabian, aki egy olyan karakter, ki gyakorlatilag tönkretette az egész családját pusztán azért, hogy gazdagabb lehessen. Sikkasztott, csalt, stb. Eltékozolta az El Cafetalero vagyont, a családi vállalatot és a nagyravágyásának köszönhetően a Sanchez Serranók elkezdtek másképpen gondolkodni. Persze a gonosz családtagok nem, mivel a pasi mellett álltak. Feltettem magamban azt a kérdést, hogy egyáltalán jó e gazdagnak lenni. Abból a szempontból igen, mert bármit megvehetsz szinte magadnak, ám szeretetet, szerelmet nem. A sorozat hosszúságának köszönhetően néhány szereplő külsőleg is változik. Pl. Diego haja hosszú volt, de aztán rövidebb. Szeretem az ilyesmit egy rendkívül hosszú sorozatban, mert ez is egy új töltet egy adott sztoriban.

A sorozat magyar változatának ismétlésekor fel tudtam venni videóra néhány részt, amely nagy kincs a mai napig. Sajnos a dvd változat eléggé csonk. 10 órás csupán a vágott változat. Ráadásul nem úgy ér véget, ahogy az eredeti, teljes sorozat. Nekem az a gyanúm, hogy direkt készítettek egy alternatív befejezést és azt is a dvd-hez, mert talán tervezhették forgalomba hozni. A TV Azteca ezt is kiadta díszdobozban, melyet a Lionsgate is forgalomba hozott. Az a verzió van meg nekem.






A dvd borítón nagyon zavar engem az, hogy a sorozat logójának nem az eredeti betűtípusa van rajta, hanem csak a cím. A hátborítón lévő szereposztásban kapásból csak azokat a karaktereket raktam volna be, akik valóban láthatóak a dvd változatban. Ráadásul nem 8 órás az összefoglaló, hanem 10. A Lionsgate forgalmazta a Catalina Y Sebastian, Mirada de mujer (Női pillantás), La Hija del Jardinero (A kertész lánya) sorozatokat. Az utóbbi 4 lemezes változatot kapott! A Cuando seas mía is simán megérdemelt volna 4 dvd-s kiadást, lemezenként 4 epizóddal. Az 1-2 dvd-n három, a 3. lemezen pedig 4 epizód került rá. Az alternatív befejezés vége is nagyon össze lett csapva, ráadásul, mint korábban írtam teljesen más végkifejlettel. Jó lett volna, ha az eredeti befejezéssel zárul a dvd-s történet.

Sin Bandera
A Cuando seas mía-nak köszönhetően ismertem meg a mexikói Sin Bandera együttest, akikről már írtam korábban egy cikket abban az időben, amikor az Una Ultima Vez című albumuk megjelent:


Az Entra en mi vida és a Kilometros című dal szintén a Cuando seas mía filmzenéjéhez tartozik. A lemezt meg is vettem anno mikor a telenovella még javában tartott a Romanticán. J



Annak nagyon örültem, hogy a Romantica abban az időben TV Azteca-s mexikói sorozatokat vett, mert attól a társaságtól remek sorozatokat láthattam. Színesebbnek, különlegesebbnek láttam az alkotásaikat. A Televisa túlságosan mutogatta a szegénységet, amely inkább lehangoló volt, mint jó. A Cuando seas mía-ban is volt szegénység, de nem intenzíven.

Cuando seas mía vs. Destilando amor
A 2007-es Destilando amort magyarul ugyan nem láttam, de vágottan, spanyolul igen. Anno a Xenon Pictures kiadó egy Angelica Rivera díszdobozos kiadványt forgalmazott, amelyben a Destilando amor és a Hurracán című telenovellák voltak benne. Merem állítani hogy a Destilando amor és a Cuando seas mía ég és föld. A Destilando amor nem rossz sorozat, elfogadhatónak tartom, de nem tud versenyezni a Cuando seas mía-val, amely a maga idejében a TV Azteca egyik sikersorozatának számított. Gondolom a Televisa ebbe nem tudott belenyugodni, így úgy döntöttek csak azért is készítenek saját verziót. 2008-ban meglepő módon a Romantica vásárolta meg a Destilando amort, amely véleményem szerint a TV2-re vagy az RTL-re kerülhetett volna. A Cuando seas mía szó szerint a süllyesztőben végezte, és két vetítést élt csak meg. Mellette számos Romanticás sorozat is ilyen sorsra jutott. Az IZAURA TV nem vásárolna Romanticás sorozatokat, mert akkor biztos új szinkront készíttetne hozzájuk, mellesleg ma már klasszikusoknak számítanak. A Destilando amorra van esély, mivel Televisa, és a szereposztás is olyan, amelyet a nézők megszokhattak.  
17 évesen sok képet kinyomtattam a Cuando seas mía-ból, melyeket más telenovellás képpel együtt egy keménytáblás könyvbe ragasztottam. A képeket anno a netről szedtem le és beragasztottam.



A serials.ru netes oldal már nem létezik sajnos, de onnan is számos értékes fotókat nyomtattam ki. A Romantica honlapján is voltak fotógalériák, e-cardok, háttérképek (tapety) és egy csomó érdekesség. Sajnos a honlap sem elérhető már. L

Ha valaha újra leadják a sorozatot, akkor kérdéses mikor, hol és milyen szinkronnal. Biztos meg fogom majd nézni újból teljesen. Szerencse, hogy a dvd változat megvan, mert ma már azt sem forgalmazzák.

BEN

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.