2017. december 21., csütörtök

CD AJÁNLÓ: Alejandro Sanz: +ES+

Tegnap vettem meg Alejandro Sanz idei koncertjének CD és DVD változatát. A két lemez egyben volt. Azt hittem dvd tokban hozzák, de CD tokban volt. Örültem ennek a kiadásnak.


Idén június 24-én Alejandro Sanz egy különleges koncertet adott a madridi Vicente Calderón Stadionban, melyeken különböző latin zenei énekesekkel énekelte duett változatban az elmúlt bő két évtized legjobb slágereit. A koncertes CD+DVD kombó eredetileg december 8-án jelent meg, de jóval korábban megrendeltem és még karácsony előtt meglett! Nagyon örülök neki! Nemcsak CD-n, de bakelit változatban is kiadták, ahogy a nemrég megjelent Pablo Alborán új albumát is. A fiatal énekes szintén énekel Alejandro Sanzzal, méghozzá egy dalcsokrot. Nemcsak ő, de Laura Pausini, Juan Luis Guerra, Miguel Bosé, Malú és még sokan mások is részt vettek ezen a fenomenális koncerten. A CD kiadás így néz ki:




Jó volt koncertes felvételeken hallani az elmúlt 20 év slágereit. Alejandro Sanz nagyon kitett magáért és persze a többi énekes is. Eszembe jutott az, amikor az 1998-as Tour Más dvd-t szerettem volna megvenni, de sajnos nem sikerült beszereznem. Aztán később a Mamut 2. Média Markt üzletében legnagyobb meglepetésemre 8 ezerért árulták Alejandro Sanz eddigi koncertes dvdit egy pakkban, de végül nem lett meg az sem. Most azonban ezzel a szuper koncerttel kárpótoltam magam. Nagyon örülök annak, hogy ezt a kincset meg tudtam szerezni. Ugyan van egy 2004-es Alejandro Sanz koncert dvd, de az annyira nem nyerte meg a tetszésem. Az idei koncert azonban nagyon is! Először a CD-t hallgattam meg, ami 73 perces volt. Azután pedig nekiláttam a dvdnek. A koncertes felvételek majdnem mind megőrizték az eredeti dallamok hangulatát, ám meg lett fűszerezve. Ismételten újdonságérzetet kaptam és nem tudtam betelni vele.   


















 Képek a dvd-ből.

A színek, a hangulat erősen árasztják azt a hangulatot, amit nagyon szeretek. Bárcsak egyszer eljuthatnék Alejandro Sanz vagy Laura Pausini egyik koncertjére. A koncertdvd-t nézve elképzeltem magam a sok rajongó között és velük együtt énekeltem. Alejandro Sanz arcán észrevettem a múló időt. Amikor Pablo Alboránnal együtt duettezett két generációt pillantottam meg. Alborán még nincs 30, zenéjében ott a mai, illetve a korábbi latin zeneí stílusok keverékei. Büszkén állíthatom, hogy Pablo Alborán egyike a mai fiatal generációnak, aki ha nem züllik le zeneileg, mint anno Enrique Iglesias akkor a későbbi új albumait is garantáltan venni fogom. Remélem megőrzi a latin zene értékeit a jövőben is. Alejandro Sanz-t mindig egy örökifjúnak tartottam, aki most 49 évesen is képes lelkileg fiatal maradni. A CD borítóját elemezni kezdtem. Alejandro Sanz megállíthatatlanul öregszik, és az énekes mintha el akarna tűnni a sötétben, hogy más ne lássa az idő múlását. Ha kinyitjuk a CD tokot és a CD füzet belső fotóját nézzük, akkor azt láthatjuk, hogy Alejandro Sanz fáradt. Mintha búcsúzni akarna. Ugyanezt éreztem, amikor tavaly Phil Collins remastered albumait vettem meg. Mi van ha Phil és Alejandro üzenni akarnak nekünk, rajongóknak? Ez persze csak feltételezés. Phil Collins mögött több évtizednyi zenei múlt van. Phil Collins is énekelt spanyolul, ő azonban nem latinos. Alejandro Sanz lassan 30, Laura Pausini pedig 25 éve zenél. Akárhogy is vesszük, ezek a latin művészek még hoznak újdonságokat, új dallamokat az életünkbe. 

Az +ES+ koncertalbum fent van a spotifyon:

A Y si Fuera Ella? című dal is felújításra került. A koncerten részt vevők kaptak egy-egy szakaszt és elénekelték ezt a számot. Szintén megható volt.

Hála ennek a koncertes lemeznek számomra új latin zenei énekesek nevét is sikerült megismernem, kiknek munkásságát a spotifynak köszönhetően meg fogom ismerni. A latin zenei felvilágosodás tovább folytatódik.


Alejandro Sanz remélhetőleg talán már jövőre új lemezt fog kiadni, ahogy majd Laura Pausini is, aki a facebook oldalán bejelentette hogy 2018-ban új lemezzel és koncertturnéval tér vissza.

B E N

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.