2017. március 18., szombat

Starsky és Hutch (kritika)

A 70-es években készült nagysikerű sorozatot az M3 csatornán kezdtem el nézni, aztán a neten továbbnéztem. Mikor a Viasat 3-on vetítették akkor csak belenéztem. Abban az időben a T.J. Hooker is műsoron volt. Azonban engem akkor a Charlie angyalai és a Halálbiztos diagnózis érdekelt. A Viasat 3 számos régi, ismert krimiszériát elővett és új szinkront adott neki. Az AXN ugyanezt csinálta a Charlieval, T.J. Hookerrel és a Starskyékkal. A Halálbiztos diagnózishoz a megboldogult Universal Channel készített új magyar változatot, feleslegesen. A néhány hónappal befejezett szériát a Duna TV vetítette, mégpedig a Viasatos magyar hangokkal. Az M3-nak köszönhetően meg tudtam jobban ismerni a T.J. Hooker és Starskyék kalandjait. Az előbbit sajnos a harmadik évadig vetítették. A neten pedig nem tudtam tovább megnézni. Starskyékat viszont igen. Érdemes tudni, hogy három szinkronos változat készült ehhez a sorozathoz. Először a Magyar Televízió vetítette, később a Viasat 3, és az AXN, akik nagyszerű szinkront csináltak! Emlékszem a korábbi magyar hangokra és az nem nyerte el a tetszésem. Túlságosan idős hangokat kaptak a főszereplők. Az AXN féle magyar változatban fiatalabbá tették őket. Az M3 mikor elkezdte a sorozatot akkor tavaly 2016-ban leszinkronizálta a Starsky és Hutch bevezető részét. A sorozat eleinte nem tetszett nekem, mert túlságosan is megmutatta az amerikai szegénység sötét oldalát, amelyben a drog és a rablások álltak a középpontban. Úgy az első évad közepén kezdett megtetszeni a sorozat, aztán már a 2. szezontól kezdve nagyon megtetszett. Sokkal inkább akkor lett változatosabb a széria, ám komolyabb epizódok néha becsúsztak. Nagyon viccesnek tartottam Huggy Beart, a színesbőrű bárost, aki mindig új dolgokat próbált ki, ám nem mindig járt sikerrel. Ott van Dobby kapitány is, akit Starskyék néha-néha megvicceltek. Rendes fickónak tartottam, mert mindig a fiúk mellett volt, főleg amikor nagyobb bajba kerültek. Starsky és Hutch nemcsak társak voltak, hanem barátok is. Ez volt, ami nagyon tetszett a sorozatban. Ahányszor az egyikük bajba került, a másik mindig segített. Volt olyan rész amikor Starsky, de olyan is amikor Hutch került olyan veszélybe, hogy az egyik társ megtett mindent hogy megmentse a barátja életét. De egyébként Huggy-ra és Dobby-ra is számíthattak. Itt is ugyanazt az összefogást fedeztem fel, mint a Charlie angyalaiban. Egy jó csapatot, akik összetartanak a bajban. Kár hogy abban az időben kihagytam a sorozatot, de az a gondolat vigasztal, hogy egy jobb szinkronnal láthattam. Azt észrevettem, hogy voltak olyan epizódok, melyeknek történetei picit hasonlítottak néhány Charlie angyalai epizódra. De ez nem zavart engem. Nagyon sok jelenet megnevettetett engem, és együtt éreztem a szereplőkkel, amikor nagy bajban voltak. Akadtak felkavaró részek amikor Starsky és Hutch egy-egy részben megismerkedtek olyan lányokkal, akikbe beleszerettek, de a sors mindig elvette tőlük a szerelem lehetőségét. Minden évad különböző főcímzenével kezdődött, ami az újdonságérzést erősítette bennem. Ez nagyon jó volt. Kár hogy csak négy szezont készítettek. Ugyanabban az időszakban készült a Charlie angyalai, mint a Starsky és Hutch. A két sorozatot követte T.J. Hooker, amiben ugyan volt humor, de az már komolyabb témákat feszegetett és megmutatta, hogy milyen élete van egy rendőrnek, valamint azt is, hogy mennyire van befolyással ez a családi életére. A 70-80-as években készült krimisorozatoknak nagyon jó hangulatuk van. Pl. itt van Columbo is. Sajnos ma már nem tudnak ilyeneket készíteni. A Gyilkos sorok az a 80-90-es években készült és szintén nagyon tetszett. A Halálbiztos diagnózis volt az utolsó olyan sorozat, aminek jó volt a hangulata. Azt 1993 és 2001 között forgatták. Mikor a Monkot megnéztem úgy voltam vele, hogy egyszer fogyasztható. Tetszett, de egyszer elég volt. Az többi felsorolt sorozatok olyanok, amelyeket többször is szívesen megnézek, mert nagyon jók! 

Starsky és Hutch filmen

2004-ben a nővéremmel elmentem moziba megnézni a sorozat filmváltozatát, amelyben Ben Stiller és Owen Wilson alakította a két főhőst. Akkor nekem még annyira nem tetszett a film, hisz nem néztem a sorozatot. A nővérem nagyon szerette mikor gyerek volt. A filmváltozat egy akcióvígjáték volt. Nem olyan régen megvettem dvdn és újból megnéztem. Az jött le nekem, hogy a sorozat előzményét mutatja be a film. A sorozatban nem mutatták be hogy Starsky hogyan találkozott Hutch-al. A filmben viszont ezt megcsinálták. Nem szeretném elárulni a mozifilm lényegét, ám annyit igen hogy a sorozatbeli Starsky és Hutch szerepelnek benne. 

Nemcsak a sorozatot, de a filmet is ajánlom mindenkinek.

ÉRDEMES TUDNI: Más a film és a sorozat világa, de mindkettő szerethető.


BEN

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.