2017. január 17., kedd

Az én metróm

Metrószerelvényem az Összekötő állomáson

Kitalált városkámban, Fantasma Valleyben jelenleg 5 metróvonal „üzemel”. Mindegyik ingyenesen, akadálymentesen, hibamentesen. Aki szeretné megismerni városom metrós történetét, az olvassa el a weblapomon:

Elkezdtem tervezni saját metró kocsikat. Az elején régi, új orosz, mellette Alstom metrók „futottak”. Aztán rájöttem, hogyha már saját metróim vannak, rajzolok hozzájuk kocsikat is, melyeket akár többféle színben is elkészíthetek. Szeretem a halk, gyors, lég kondis metrókat, melynek ajtaja önmagától nyílik. A nyomógombos megoldást nem tartom jónak, sőt igazán kényelmetlen, mert aki nehezen száll fel egy járműre, ne okozzon neki már gondot a gombok nyomogatása. Mikor Budapesten az orosz metrók voltak a 2-es vonalon akkor nem kellett szarakodni a nyomogatással. Természetesnek kell lennie annak, hogy az ajtó kinyílik. Nos, a városomban nincsenek nyomógombok, csupán egy, ami a kocsi belsejében található. Ez a vészjelző gomb. A metróim vezető nélkül futnak, és robotok vezetik. Ha bárki rosszul lenne, akkor minden állomás közelében orvosi ellátás van. Csupán jelezni kell az utasoknak, hogy éppen melyik metrómegállót hagyták el éppen.

 Metróbelsőm. Alul a mozgássérültek számára kialakított rész látható, amelyet egy elválasztó, védőpánt zár le. A tolókocsis utas kinyitja a pántot, begurul, majd a pántot lezárva védelmet kap az út során. 

A metrókocsim plafonja. A sárga téglák a lámpák, köztük a beépített légkondicionálók. Nyáron hűs, télen kellemes meleget áraszt, főleg ha erdei megállókban áll a metró. 

Metróm elől. 

Az ezüstszürke szín kedvelője vagyok, így ezt a típust szeretem. Egy szerelvény 3x3 kerékkel rendelkezik, amely szigetelt és hangelnyomóval rendelkezik. A metró úgy közlekedik, hogy miután az ajtók csukódnak, akkor azonnal elindul és útközben nincs nyikorgás, zaj. Csendesen halad végig az alagútban. Magyar, spanyol, olasz, és angol utas tájékoztatás van, melyek kinyomtatva a szerelvényben és az állomásokon is megtalálhatóak. Az utazás teljesen ingyenes, így nem kell vagyonokat fizetni bérletre. A metróim önkarbantartó rendszerrel működnek, melyeket néhol robotok végeznek. Az alagút tisztítása pedig önöntöző rendszerrel megy, amikor is szakaszosan 1-1 éjszakára lezárják az alagutat és az öntöző rendszer megtisztítja a portól a területet. Metróim a nap 24 órájában közlekednek, de akadnak olyan éjszakák, amikor 1-1 szakaszon leáll a forgalom alagúttisztítás és egyéb karbantartási munkák miatt. Mivel ingyenes a metró, így ellenőröktől sem kell tartani. 


Metróimat sokszínűnek tartom, ugyanis az állomásai mind a képzeletemben vannak. Sajnos nem tudom ezt lerajzolni, viszont a logóim megmutatom, melyeket speciális betűtípussal készítettem el. Lefekvéskor szinte mindig azt csinálom, hogy szemem becsukva elképzelem, hogy a képzeletbeli metrómra szállok, amely elvisz az állomásaimra. És kedves emberek szállnak fel, akik köszönnek egymásnak. Sokszor fordul elő, hogy „utazás” közben elalszom és másnap este ott folytatom az utam, ahol korábban elaludtam. De akadnak olyan esték, amikor 10-15 perc után kezdek elaludni akkor a legközelebbi megállómban „leszállok”. Abban a világban "utazok", ahol boldog vagyok. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.