Metrószerelvényem az Összekötő állomáson
Kitalált városkámban, Fantasma
Valleyben jelenleg 5 metróvonal „üzemel”. Mindegyik ingyenesen,
akadálymentesen, hibamentesen. Aki szeretné megismerni városom metrós
történetét, az olvassa el a weblapomon:
Elkezdtem tervezni saját metró
kocsikat. Az elején régi, új orosz, mellette Alstom metrók „futottak”. Aztán
rájöttem, hogyha már saját metróim vannak, rajzolok hozzájuk kocsikat is,
melyeket akár többféle színben is elkészíthetek. Szeretem a halk, gyors, lég
kondis metrókat, melynek ajtaja önmagától nyílik. A nyomógombos megoldást nem
tartom jónak, sőt igazán kényelmetlen, mert aki nehezen száll fel egy járműre,
ne okozzon neki már gondot a gombok nyomogatása. Mikor Budapesten az orosz
metrók voltak a 2-es vonalon akkor nem kellett szarakodni a nyomogatással.
Természetesnek kell lennie annak, hogy az ajtó kinyílik. Nos, a városomban
nincsenek nyomógombok, csupán egy, ami a kocsi belsejében található. Ez a
vészjelző gomb. A metróim vezető nélkül futnak, és robotok vezetik. Ha bárki
rosszul lenne, akkor minden állomás közelében orvosi ellátás van. Csupán
jelezni kell az utasoknak, hogy éppen melyik metrómegállót hagyták el éppen.
Metróbelsőm. Alul a mozgássérültek számára kialakított rész látható, amelyet egy elválasztó, védőpánt zár le. A tolókocsis utas kinyitja a pántot, begurul, majd a pántot lezárva védelmet kap az út során.
A metrókocsim plafonja. A sárga téglák a lámpák, köztük a beépített légkondicionálók. Nyáron hűs, télen kellemes meleget áraszt, főleg ha erdei megállókban áll a metró.
Metróm elől.
Az
ezüstszürke szín kedvelője vagyok, így ezt a típust szeretem. Egy szerelvény
3x3 kerékkel rendelkezik, amely szigetelt és hangelnyomóval rendelkezik. A
metró úgy közlekedik, hogy miután az ajtók csukódnak, akkor azonnal elindul és
útközben nincs nyikorgás, zaj. Csendesen halad végig az alagútban. Magyar,
spanyol, olasz, és angol utas tájékoztatás van, melyek kinyomtatva a
szerelvényben és az állomásokon is megtalálhatóak. Az utazás teljesen ingyenes,
így nem kell vagyonokat fizetni bérletre. A metróim önkarbantartó rendszerrel működnek,
melyeket néhol robotok végeznek. Az alagút tisztítása pedig önöntöző
rendszerrel megy, amikor is szakaszosan 1-1 éjszakára lezárják az alagutat és
az öntöző rendszer megtisztítja a portól a területet. Metróim a nap 24 órájában
közlekednek, de akadnak olyan éjszakák, amikor 1-1 szakaszon leáll a forgalom
alagúttisztítás és egyéb karbantartási munkák miatt. Mivel ingyenes a metró,
így ellenőröktől sem kell tartani.
Metróimat
sokszínűnek tartom, ugyanis az állomásai mind a képzeletemben vannak. Sajnos
nem tudom ezt lerajzolni, viszont a logóim megmutatom, melyeket speciális
betűtípussal készítettem el. Lefekvéskor szinte mindig azt csinálom, hogy szemem
becsukva elképzelem, hogy a képzeletbeli metrómra szállok, amely elvisz az
állomásaimra. És kedves emberek szállnak fel, akik köszönnek egymásnak. Sokszor
fordul elő, hogy „utazás” közben elalszom és másnap este ott folytatom az utam,
ahol korábban elaludtam. De akadnak olyan esték, amikor 10-15 perc után kezdek
elaludni akkor a legközelebbi megállómban „leszállok”. Abban a világban "utazok",
ahol boldog vagyok.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.