2016. augusztus 7., vasárnap

Megunhatatlan sikersorozatok: A szív parancsa (Amor bravío)


A  C I K K   S P O I L E R T   T A R T A L M A Z !

A 2013-ban írt cikkem kibővítve:
Az első résztől kezdve tetszett a sorozat, bár annak idején mikor még forgatták kicsit féltem a stílusa miatt, de aztán utánanéztem a neten milyen, belekukkantottam pár epizódba és megfogott. A STORY 4-en reggel fél 11-kor néztem egészen addig, amíg aztán a 96. résztől csak a STORY 5-ön folytatódott a sorozat. Elsősorban a szereposztás tetszett, bár Christian de la Fuente alakításától kicsit tartottam, hiszen a Sonar no cuesta nada (Hazugságok hálójában) c. telenovellában nem tartottam szimpatikusnak. Az Amor bravío-ban viszont már igen, sőt Daniel szerepében nagyon megkedveltem, rokonszenves figura lett. Silvia Navarrót másként ismertem meg. Itt vidékies öltözetben volt, kicsit egyszerűen, de nagyszerűen szerepelt a színésznő. A sorozat többi szereplőiről röviden ejtenék pár mondatot: 
Silvia  Navarro (Camila): Sajnáltam mikor meghalt az elején a vőlegénye. Egy határozott, magabiztos személy, aki nem engedi, hogy beleszóljanak a döntésébe. Kicsit ellenszenves volt mikor Danielt megismerte. Kicsit könnyen félre lehetett vezetni, de aztán mindig észbe kapott. Képes áldozatot hozni a szeretteiért, pl. az anyjáért és Danielért.
Christian de la Fuente (Daniel): Bátor és ügyes. Képes volt megszökni a sittről, csak hogy bosszút álljon a feleségéért. Az nagyon tetszett, amikor Andrés Duarteként megjelent a Malqueridán és befurakodott az ottaniak életébe és nyomozott. J Tudta ki kicsoda, mégis megpróbálta a bűnösökre bizonyítani az ellene és a birtokon élők bűncselekményeket. Jó hogy el tudott vegyülni a birtokon. 
Leticia Calderón (Isadora): Hidegvérű gyilkos. Nincsenek érzései, félelmetes személyiség, aki mindenre képes. Őszintén szólva néha megijedtem tőle, bár tudtam, hogy csak egy sorozatról van szó. Megölt egy papot, kivágta Leoncio nyelvét (inkább nyírta volna ki) és a nevelt fiát is szemrebbenés nélkül kivonta a forgalomból. Lehet, nem kellene, de nem olyan véget érdemelt volna, hogy megégessék savval a kezeit és a nyelvét kivágni! A bűnös fizessen meg, de ne így!
Cesar Evora (Dionisio Ferrer): Ő az a karakter, akiről nem tudtam eldönteni tud-e szeretni valakit vagy sem. Egy több személyiséggel rendelkező bűnöző, aki Isadora cinkosa, viszont nem gyilkos. Azt hittem valóban szereti Nataliát, aztán ezzel kapcsolatban csalódtam is benne. Egy nagyon ravasz és okos személy, aki bárkit el tud bűvölni. Ő azonban még a tettestársával sem űz tisztességes játékot, ahogy Isadora sem.
Flavio Medina (Alonso): A sorozat elején tartottam tőle, aztán már csak nevetni tudtam a hülyeségein, ahogy ügyetlenül próbál segíteni az anyjának és Dionisionak. Bűnös és egyben áldozat, akit Isadora totálisan elnyomott és ez okozta a későbbi impotenciáját is. Később már tudtam miért is olyan amilyen és megsajnáltam. Kár hogy meghalt, de akkor sittre került volna még akkor is, ha teljesen lebénult. Úgy gondolom az ilyen állapotban lévő embereket kegyetlenség összezárni bűnözőkkel. Jobb is hogy meghalt.
A többieket nem jellemezném, mert elég hosszú lenne. Nagyon élveztem az összes részt. Leginkább a sorozat hangulata fogott meg, és kicsit emlékeztetett a Cuando me enamoro-ra, bár az Amor Bravío jobban tetszett. Simán lehetett volna egy huszon vagy akár harminc valahány részes sorozat, és el se hittem, hogy 162 epizódot képesek elkészíteni és annyi mindent belepakolni. A korábbi évek Televisa sorozatai alig érték el a bűvös 100-at, ez mégis megélt 162 (166) részt. Nálunk egyben adták le a részeket, ugyanis Mexikóban az 1-10 epizód 20-22 perces, az utolsó a 166, pedig 2 részre van bontva. Kiszámoltam és a Magyarországon bemutatott részek száma 162. A telenovella végében kicsit csalódtam mikor a dvd változatot néztem. Augustinát nem halasztottam volna meg, főleg ennyire brutálisan, és Isadora sorsát is másképpen oldottam volna meg. Ahogy más gonosznál, itt is sajnáltam ezt a boszorkányt, de meg kellett valahogy bűnhődnie a sok rosszért, amiket elkövetett. Ha én írtam volna a sorozatot, akkor Isadora és Dionisio meghalnak. Az utolsó részt kissé összecsapták, és nem tudtuk meg mi lett Piedad vizsgálati eredménye. Örültem, hogy azok, akiket szerettem a sorozatban azok mind megtalálták a boldogságot, köztük Vivi és Rafa is. Összeillő, kedves pár. Akinek felkeltettem az érdeklődését a sorozattal kapcsolatban az nézze meg! Nagyon megéri, hiszen minden egyes rész csupa izgalom és persze sok vicces jelenete is van! A 2012-ben forgatott sorozat az utolsó, ami nagyon megtetszett nekem. A későbbi években készített telenovellák sajnos egyáltalán nem nyerték el a tetszésemet. Most még nem tudom melyik lesz az a következő telenovella amely annyira megtetszik hogy a nagy kedvenceim közé sorolhatom. A szív parancsa magyar premierjének időszakában jelent meg a sorozat dvd változata a Vivendi kiadó által spanyol nyelven, angol felirattal. Én megvettem és nagyon meg voltam elégedve a kiadással. A dvd változatot is ajánlom mindenkinek. 
A sorozat dvd változata

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.